Egyéb érdekességek...rólam

2011. augusztus 3., szerda

Mézzel, levendulával sült sárgabarack



Nagyon szeretem az egyszerű, gyümölcsös édességeket, ezúttal is ezt hoztam nektek. Friss sárgabarack mandulával megszórva, a levendula zamatával feldobva. Kell ennél több??? Igen...azért egy gombóc vaníliafagyi azért még dukál mellé! Isteni! :-D


Hozzávalók:

  • tisztított vaj vagy kókuszolaj a kenéshez
  • 4 sárgabarack, félbevágva és kimagozva
  • 4 ek. levelesre szeletelt mandula
  • 4 ek. méz
  • ízlés szerint szárított levendula

Elkészítése:
Vékonyan kivajazunk egy akkora tűzálló tálat, amelyben a félbevágott barackok egyetlen rétegben elférnek. A sárgabarackokat - vágott felükkel felfelé - belehelyezzük a tálba. Meghintjük mandulával, levendulával, meglocsoljuk a mézzel. 200°C-ra előmelegített sütőben 12-15 percig sütjük, amíg a sárgabarack megpuhul, a mandula pedig aranybarnára pirul. Kivesszük a sütőből, és azonnal tálaljuk, ízlés szerint vaníliafagylattal kísérve.

Ötlet: Szakácskönyvtár - Spanyol konyha: Mézzel sült sárgabarack - a fűszerezésen változtattam csak

3 megjegyzés:

  1. Még nem ettem levendulás ételt, de nagyon guszta lehet barackkal

    VálaszTörlés
  2. Vaníliafagyival lehet csak az igazi. A grillezett barackot nagyon szeretem, ez a sütőben készült változat is nagyon klassz. :))))

    VálaszTörlés
  3. Szeretem a levendulával bolondított ételeket, és ez annyira ötletes, amennyire egyszerű. Nagyon finom lehet, amint sárgabarackhoz jutok, ki is próbálom.

    VálaszTörlés