Egyéb érdekességek...rólam

2013. szeptember 8., vasárnap

Fahéjas, vörösboros szilvadzsem...

Fahéjas, vörösboros szilvadzsem...


... mert nem telhet el a 2013-as év (sem) szilvadzsem főzés nélkül.  



Hozzávalók:




  • 3 kg érett szilva, kimagozva
  • 1 dl testes vörösbor
  • 3 tk. őrölt fahéj
  • gluténmentes zselésítő pl. pektin (paleosoknak), 3:1 Quittin*


*a használati utasításon lévő mennyiség


Elkészítése:



A szilvát megmostam, kimagoztam. Egy nagy fazékban folyamatos kevergetés mellett feltettem főni (vigyázzunk, hamar lekapja!). Belekevertem a vörösbort és az örölt fagéjat, leturmixoltam. Amikor már kellően megfőtt a gyümölcs hozzáadtam zselésítőt. A továbbiakban a zselésítő utasításai szerint jártam el. A dzsemet sterilizált üvegekbe töltöttem, majd száraz dunsztban hagytam kihűlni. Néhány evőkanál nyírfacukrot lehet bele tenni, de szerintem nem szükséges bele.

1 megjegyzés: