Egyéb érdekességek...rólam

2013. szeptember 13., péntek

Fahéjas fügelekvár nyírfacukorral...


Fahéjas fügelekvár nyírfacukorral...




 ... egy nagyon kedves leányzó jóvoltából nagyobb mennyiségű fügéhez jutottam, 
így nem volt mit tenni, be kellett főznöm, mert nem tudtuk volna mind elpusztítani.



Anikó, nagyon szépen köszönöm a fügét, isteni lekvárt készítettem belőle!




Hozzávalók:





  • 3,5-4 kg érett füge
  • 2 tk. őrölt fahéj
  • 7 ek.nyírfacukor*
  • zselésítő vagy agar agar, pektin paleosoknak*


* édesszájúaknak több; akár el is hagyható, mert a füge nagyon édes
**a használati utasításon lévő mennyiség - a gyümölccsel arányosan



Elkészítése:




A fügét megmostam, leturmixoltam. Őrölt fahéjjal ízesítettem. A gyümölcsöt 3/4-ig puhára főztem, ekkor hozzáadtam a nyírfacukrot. Addig főztem, míg a cukor teljesen el nem olvadt, a lekvár egy kicsit be nem sűrűsödött. Belekevertem a dzsemfixet / agar agart / pektint, majd néhány percig bugyogva főztem. Sterilizált üvegbe töltve, száraz dunsztban hagytam kihűlni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése