Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 17., szerda

Zsemle aszalt paradicsommal


A tegnap előtt beígért aszalt zsömi receptje van ma soron. Rövid konyhai pályafutásom során még nem nagyon volt dolgom az aszalt paradicsommal - inkább csak tésztával, húsokkal kombináltam -, most azonban a péksütibe is belecsempésztem. Alapreceptje az a múltkori zsemle volt, amit a brokkolis krémhez készítettem. Került még bele egy kis Graham liszt, paradicsom és az ezekkel harmonizáló fűszerek. Hogy micsoda illatfelhő volt a lakásban, amíg sültek, azt elmesélni nem lehet...úhhh és az íze....FANTASZTIKUS!!!  :-))

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt (B55)
  • 10 dkg Graham liszt
  • 40 g friss élesztő
  • 220 ml langyos tej
  • 2 - 2,5 dl langyos víz (nekem elég volt 2 dl)
  • 2 tk. só
  • 1 csipet aszkorbinsav
  • 0,5 üveg aszalt paradicsom apróra vágva
  • 1 ek. az aszalt paradicsom olajából
  • 3 dkg vaj
  • 1 kk. szárított kakukkfű
  • 1 kk. szárított bazsalikom
  • 1 kk. szárított oregánó
  • őrölt fekete bors ízlés szerint
  • 1 tk. méz


Elkészítése:


A langyos mézes tejbe belemorzsolom az élesztőt és hozzáteszek 1 ek. lisztet, hagyom felfutni. A lisztet elkeverem az aszkorbinsavval, a sóval és a fűszerekkel. A liszt közepébe mélyedést készítek, beleöntöm a felfutott élesztőt, majd a vajjal és az olajjal együtt hólyagos tésztát dagasztok. Folyamatosan adom hozzá a langyos vizet, ahogy a massza felveszi. Legvégül beledolgozom az apróra vágott paradicsomokat is. Kilisztezett kelesztő tálba teszem, majd hagyom hogy duplájára keljen. Lisztezett deszkán átdolgozom, zsemléket formázok (12 db-ot), ezeket szilikonlappal bélelt tepsire helyezem, hagyom hogy ismét duplájára keljenek, a tetejüket vízzel lespriccelem, és 220°C-ra előmelegített gőzös sütőben aranybarnára sütöm őket. Akkor sültek meg, ha kongó hangot hallatnak.


7 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem!:-)Olyan klassz ahogy kikandikál a zsemléből a paradicsom!:-)

    VálaszTörlés
  2. Mit is mondhatnék?! Szépséges zsömik!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek, ide érzem az illatát! Én a tavasszal még medvehagymásat csináltam, de isteni ez az ízesítés-fűszerezés is!

    VálaszTörlés
  4. Elképesztő illat orgia lehetett nálad :) !!!
    Imádok mindent , amiben aszalt paradicsom van !

    VálaszTörlés
  5. A hétvégén elkészítem, de már most imááááádom.

    VálaszTörlés
  6. Lányok Köszönöm! :-D

    Nea! Várom a visszajelzésedet, ha elkészíted! Remélem ízleni fog nektek is! :))

    Tücsök! Óóó, igen, igen...azok a finom illatok...imádom én is! :))

    VálaszTörlés