Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 27., szombat

Túrótorta tészta nélkül



Előfordul - még nálam is néha -, hogy könnyű édességet kívánunk ebéd után kávénk mellé. Ilyenkor szoktam a túrótorta receptjét előkeresni. Eddig mindig az isteni finom grízes, ugyancsak tészta nélküli változatot készítettem, amit Tortaimádó oldaláról lestem el. Most valami újat szerettem volna készíteni, szeretem a változatosságot az ételek terén is. Névnapomra kaptam egy bögrés süteményeket tartalmazó könyvecskét, tele szuper receptekkel, ebből választottam ezt a könnyen elkészíthető citromos-vaníliás túrótortát. Lehet - ahogy a könyv is írja - csak szemcsés túróból készíteni -, de véleményem szerint krémtúróval kiegészítve lesz igazán finom!!! 

Jó étvágyat hozzá!


Hozzávalók:


1 bögre = 200 ml

  • 15 dkg puha vaj
  • 1 bögre házi vaníliás cukor / nádcukor /
  • 50 dkg sovány túró /szemcsés/
  • 50 dkg natúr krémtúró
  • 1 ek. liszt
  • 1 citrom reszelt héja v. 1 ek. citromlé
  • 1 csomag vanília ízű pudingpor 
  • 4 tojás
  • 1 tk. vanília-kivonat /ezt én tettem hozzá/
  • vaj a formához
  • porcukor a meghintéshez




    Elkészítése:


    1. A sütőt 200°C-ra előmelegítjük. Kivajazunk egy 24 vagy 26 cm-es tortaformát.
    2. A vajat elkeverjük a cukorral, a túróval, a liszttel, a vanília-kivonattal, a citrom héjjal és a pudingporral.

    3. A tojásokat egyenként hozzákeverjük.

    4. A túrómasszát a formába öntjük, és a sütőben 45 percig sütjük. (középen, légkeverésesnél 180°C)

    5. A süteményt kicsit hűlni hagyjuk, kivesszük a formából, és megszórjuk porcukorral.





    Változat: 3 ek. mazsolát keverünk a kész túrómasszába.




    Megjegyzés: 12 szelet lesz

    Forrás: Christa Smedes: Bögrés sütemények. (Holló és társa)

    8 megjegyzés: