Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 17., szerda

Meggyes (cseresznyés) - mandulás gyümölcskenyér



Újabb Nigella szerzemény, ezúttal egy gyümöcskenyér. Egyszerű és nagyszerű és a sütési időt leszámolva hamar el is készül. Ahogy elolvastam a recept leírását, láttam 8-10 szeletet. Hajaj...mondom...ez kevés lesz. Ajándéknak is akartam belőle vinni, ill. szerettem volna itthon is hagyni az éhes manócskáknak, így rögtön dupla adaggal indítottam. Alig bírtuk ki, hogy kisüljön, és meghűljön - ezt sajna meg kell várni, mert akkor nem szeletelhető szépen - azonnal meg is kóstoltuk. Akár reggelire egy pohár tej mellé, akár desszertnek, ajándéknak is pompás és az sem mellékes, hogy rettentően finom!!!  :-)

Hozzávalók:

  • 200 g természetes színezékkel színezett, koktélcseresznye (ennek hiányában meggy)
  • 225 g lágy vaj
  • 175 g finom szemű kristálycukor
  • 3 nagy tojás felverve
  • 250 g sütőporos liszt (vagy sima liszt 1/2 csomag sütőporral összekeverve)
  • 2-3 csepp mandulaaroma
  • 100 g darált mandula
  • 6 ek. tej
  • egy 23x13x7 cm-es kivajazott, sütőpapírral kibélelt gyümölcskenyérforma (nálam régi típusú, vékonyabb őzgerinc forma)


Elkészítése:


1. Melegítsük elő a sütőt 170°C-ra (gázsütőnél 3-as fokozat).
2. Vágjuk félbe a cseresznyéket, szűrőbe téve mossuk át a hideg vizes csap alatt. majd lapogassuk szárazra.

3. Forgassuk meg egy kis lisztben, és végül alaposan rázzuk le róla a fölösleget.

4. Keverjük a vajat és a cukrot szép világosra és habosra.

5. Fokozatosan adjuk hozzá a felvert tojást és a mandulaaromát, majd óvatosan forgassuk bele a lisztet és a darált mandulát.

6. Végül forgassuk hozzá a cseresznyét és a tehet is.

7. A sűrű tésztát kanalazzuk a formába, és süssük 3/4 - 1 órán keresztül, amíg a beleszúrt hurkapálca tiszta nem marad.

8. Állítsuk egy rácsra, és hagyjuk, hogy a formában hűljön ki.

9. 8-10 szelet lesz belőle.


Forrás: Nigella Lawson: Hogyan váljunk házi istennőkké

7 megjegyzés:

  1. Finom, egyszerű süti, ajándéknak is kitűnő.:-)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Jöttem megköszönni a díjat,amelyet azon frissiben vissza is adok neked.:-)

    Ez a süti pedig eszméletlen jól néz ki,én is kinéztem már.

    VálaszTörlés
  3. Ó, igen! De régen sütöttem ilyen kenyeret, pláne ilyen szépet!:)

    VálaszTörlés
  4. Családi tűzhely! Elküldtem a kóstolót! :))

    Belly! Nagyon köszönöm a díjat, jól esik nagyon! :))

    Ildy! Tessék újra nekilátni gyümikenyeret sütni! Várom a posztot róla! :))

    Csajszik! Mindenkinek köszönöm!!!:))

    VálaszTörlés