Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 22., hétfő

Sóskalács


Azóta készülök sóskalácsot sütni, amióta megláttam ezeket a szépségeket pszichowellness-konyha oldalán. És milyen jó, hogy kipróbáltam!  :-)) Mindenkinek ízlett, még az öcsémnek is csomagoltam belőle az útra. Lehet ez ünnepi kalács (attól függően hogy formázzuk) - húsvétra, karácsonyra -, de egy jó kis bab-, lencseleves mellé hétköznapi ebédnek is szuper! Én most csak úgy vacsira készítettem /másnapra is maradt belőle, ugyanolyan finom és puha volt/, de karácsonykor is az ünnepi asztalon lesz a helye.  :-DD

Hozzávalók:


16 db kisebb kalácshoz (10 dkg-osak lesznek)


  • 1 kg liszt
  • 7 dl tej
  • 5 dkg friss élesztő
  • 2 tk méz
  • 5 dkg vaj
  • 2 kávéskanál só
  • 1 tojás a kenéshez
  • köménymag, só a tetejére




Elkészítése:


1. A szobahőmérsékletű lisztet átszitáltam, mert nagyon fontos, hogy a liszt laza legyen.
2. Az élesztőt belemorzsoltam kb. 2 dl langyos, mézes tejbe és hagytam, hogy felfusson.

3. A liszt közepébe krátert készítettem, a szélére szórtam a sót, a közepébe pedig neleöntöttem az élesztős tejet.





4. Összedolgoztam az egészet, folyamatosan adtam hozzá a többi tejet, majd a puha vajat is beledagasztottam. Akkor lesz jó, ha a tészta elválik az edény falától és a kezünktől, ill. kis levegőbuborékok képződnek benne.
5. Lisztezett kelesztőtálban hagytam duplájára kelni, ezután lisztes deszkára borította, jól átdolgoztam, és 16 egyenlő darabra vágtam.

6. Ezeket még egyszer átdolgoztam, ujjnyi vastagra sodortam és megpödörtem, majd félbehajtottam őket.

7. Szilikonlappal bélelt tepsire rakosgattam a kalácskákat, ismét duplájára kelesztettem őket.

8. Megkentem őket felvert tojással  és köménymagot szórtam rájuk (durva szemű sót is szórhatunk rá).

9. 200°C-ra előmelegített sütőben pirosra sütöttem a kalácsokat, ezután rácson hűltek ki.


Tipp: 


Kitűnően passzol például:

9 megjegyzés: