Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 23., kedd

Tejszínes gombaleves





Ezt a gombalevest még vasárnap ebédre készítettem. Egyszerű és nagyszerű és nagy előnye még, hogy hamar elkészül. Készíthetjük gombával és csirkemellel kombinálva, vagy aki nem szereti a gombát csak csirkével is. Mindegyik variációja nagyon-nagyon finom. Nemcsak a hétköznapok során, hanem az ünnepi menünk részeként is kiválóan megállja a helyét. Jó étvágyat kívánok hozzá!


Hozzávalók:

  • 5 dkg vaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 35 dkg csiperkegomba
  • 2 szál sárgarépa
  • 15 dkg karfiol
  • 3 ek. finomliszt
  • 1,5 l csirkehúsból készült alaplé
  • 1-1 kávéskanál szárított kakukkfű és tárkony
  • 5 dl tejszín (nálam 2,5-2,5 dl tejföl és tejszín)
  • bors
  • egy csokor friss petrezselyem


 

Elkészítése:



1. A hagymát apróra vágtam. A gomba kalapját keresztben felszeleteltem, a lábát felkarikáztam. A sárgarépát felkarikáztam, a karfiolt, a karfiolt rózsáira szedtem.
2. A vajat egy lábosban felolvasztottam, és 5 percig pároltam. Hozzáadtam a sárgarépát, a gombát és a karfiolt, és addig pároltam, amíg megpuhulnak.

3. Meghintettem liszttel, jól elkevertem és fokozatosan hozzáadtam a csirkehúslevet, a kakukkfüvet és a tárkonyt.

4. Felforraltam, és kis lángon főztem 10 percet. 

5. Ezután hozzákevertem a tejszínt, a tejfölt, a petrezselymet, ízesítettem sóval és borssal.



Forrás: Éva Advent 2010.

9 megjegyzés:

  1. Egész jól hangzik,igaz hogy én a gombát nem szeretem, de a párom igen...:))Na majd mondom is neki köszi:))

    VálaszTörlés
  2. Hát ez biztos finom, nem tudom, mer'ugye nekem nem jut belőle, de hogy nagyon szép és guszta, az egyértelmű!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem a gombalevest,csak zöldséggel is.Viszont karfiolt még nem tettem bele,na majd legközelebb.Kiváncsi vagyok az ízhatásra.

    VálaszTörlés
  4. Ré! Csak csirkével elkészítve is nagyon finom! Próbáld ki nyugodtan! :))

    Ami! :-D

    Belly! Helyes, helyes! Nekünk nagyon bejött! :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta!!! Jó ötlet, kifogom próbálni.:)

    VálaszTörlés
  6. Szinte idáig érzem az illatát. Nekem nagyon bejön(ne).

    VálaszTörlés