Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 3., szerda

Zabpelyhes keksz


Ma annyira, de annyira karácsonyi hangulatom volt, így erős késztetést éreztem arra, hogy keksz sütésbe kezdjek. Jó, tudom ez nem kifejezetten karácsonyi keksz, de én akkor is nagyon megkívántam. Az a jó benne, hogy sokféleképpen variálható. Most éppen dióval, fahéjjal és mazsolával készítettem, de karácsonyra - egy kicsit ünnepiesebb hozzávalókkal - mindenképpen sütök még belőle. :-DDD

Hozzávalók:

  • 3 dl zabpehely
  • 3 dl Graham liszt
  • 3 dl finomliszt
  • 3 dl méz
  • 1,5 dl olaj
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 1 mokkáskanál őrölt fahéj
  • 3 ek cukrozatlan kakaópor
  • 10 dkg durvára vágott dió
  • 1 tojás
  • 10 dkg mazsola

a formáláshoz:

  • 1-2 ek. olaj

Elkészítése:


1. Az összes hozzávalót nagy tálba rakjuk, majd alaposan összegyúrjuk.

2. Olajozott kézzel evőkanálnyi darabokat szaggatunk belőle, és egyenként szép egyformára ellapítjuk.


3. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra és kb. 10 perc alatt megsütjük a kekszeket.



Megjegyzés: Frissen ropogós, másnapra kissé meggyengül. Fémdobozban napokig eláll, ha marad...:)) Szerintem karácsonyi gasztro ajándéknak sem utolsó. Szép fémdobozban, színben hozzá passzoló szalaggal átkötve!

Jah! Egészségmániások is nyugodtan készítsék!!! A Graham-, és a finomliszt aránya tetszés szerint alakítható!!!

Forrás: A receptet innen lestem el.

11 megjegyzés:

  1. Hihi, először én is zabpehelyben gondolkoztam:)
    Te Mézi, én nem komálom a mazsolát (így most áfonyának képzelem, hogy ne rontsa el a hatást:), de ahogyan itt kikandikál a sütiből, az nagyon ott van!!
    Remek recept és szuper a fotó!

    VálaszTörlés
  2. De szépek!
    A mazsoláért általában én sem rajongok, általában áfonyát használok helyette :)

    VálaszTörlés
  3. Ildy! Tuuudom, hogy nem szereted, nyugodtan cseréld le áfonyára, meggyre, cseresznyére...Nálunk sok a mazsolafan, ezért szinte "kötelező" beletennem...
    Amúgy régóta keresgettem már egy mézes-zabpelyhes kekszreceptet, ez tényleg nagyon jól sikerült, falta a család (szó szerint). Úgyhogy ez marad az alapreceptem, és variálom majd. Aztán majd megmutatom nektek is a végeredményt. :)))

    VálaszTörlés
  4. Csibe! Nyugodtan cseréld le a mazsolát, nekem sajna nem volt itthon áfonyám, de a következő változatban már lesz! Amúgy isteni finom, hamar összedobható, és még egészséges is!!! :)))

    VálaszTörlés
  5. Akkor én ezt kérném karácsonyra ! Becsomagolva , kis masnival átkötve :) !

    VálaszTörlés
  6. Isteni, nagyon szeretjük az ilyen kekszeket

    VálaszTörlés
  7. Mmm, ez fincsi! Nekem jöhet mazsolával is, masni nélkül. :D

    VálaszTörlés
  8. Finom kis keksz lehet, imádom a mazsolát :)
    Én is örülök, hogy rád találtam, a méz nagyon közel áll hozzám ráadásul, genetikailag is, Nagypapám méhész volt :)

    VálaszTörlés
  9. Lányok! Köszi mindenkinek! :))

    Zsiri! Sok szeretettel üdvözöllek nálam, gyere máskor is nyugodtan. Látod van is bennünk közös, nekem az édesapám méhészkedik! :))

    VálaszTörlés