Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 23., kedd

Hagyományos császármorzsa rumos mazsolával




A császármorzsa és én soha nem voltunk barátok. Itthon nem szoktunk készíteni (hogy miért, azt ne kérdezze senki), mindig csak a menzán ettem, azaz csak megkotorásztam azt a fűrészpor szerű valamit, és nagyjából ennyi volt köztünk a kapcsolat. Mondjuk úgy, hogy utáltam...egészen tegnapig. Úgy 1 hónappal ezelőtt névnapomra kaptam 3 Stahl Judit szakácskönyvet, és miközben lapozgattam - annyira guszta volt -, hogy megakadt rajta a szemem. Egyáltalán nem úgy nézett ki, ahogy az emlékeimben élt, így nekiveselkedtem, és kipróbáltam. Maradék leves mellé szuper ebéd kerekedett belőle! Házi szilvalekvárral megpöttyözve...isteni finom, de komolyan! :))


Hozzávalók:

a tésztához:
  • 5 dkg mazsola (aszalt szilvával is finom)
  • kb. 1 dl rum
  • 4 tojás
  • 5 dkg cukor (házi vaníliás cukor vagy méz)
  • 1 vaníliarúd (1 kk. vanília-kivonat)
  • 10 dkg finomliszt
  • 1 csipet só
  • 2,5 dl tej

a sütéshez:
  • 5 dkg vaj

a tálaláshoz:

  • házi szilvalekvár
  • porcukor

Elkészítése:


1. A mazsolát annyi rumba felforraljuk, amennyi ellepi. Mialatt hűl, a tésztával foglalkozunk. A tojásokat, a cukrot és a vaníliarúd kikapargatott belsejét robotgéppel jól összedolgozzuk egy nagy tálban. A lisztet elvegyítjük a sóval, aztán a tojásos keverékhez felváltva hozzáadjuk a tejet és a lisztet, miközben végig használjuk a robotgépet, de csak lassú fokozaton. A mazsolát leszűrjük és belekeverjük  a tésztába.
2. A sütéshez a vajat megolvasztjuk egy 30 cm átmérőjű teflonserpenyőben, nagy lángon megforrósítjuk, és egyenletes rétegben ráöntjük a tésztát. A lángot azonnal levesszük takarék fokozatra, és a tésztát kb. 5 percig sütjük. Ezután fa lapáttal alányúlunk, finoman körbefuttatjuk alatta, majd a serpenyőre ráhelyezünk egy nagy tálat, és határozott mozdulattal kifordítjuk rá a tésztát: így a sült oldal néz most felfelé. A tálról visszacsúsztatjuk a tésztát a serpenyőbe, és a másik oldalát is megsütjük mérsékelt tűzön 5 perc alatt.

3. A megsült tésztát levesszük a tűzhelyről, és 2 fakanál segítségével falatnyi darabokra cincáljuk a serpenyőben. Végül serpenyőstül visszatesszük nagy lángra, és kevergetve 4-5 perc alatt kicsit lepirítjuk. Tálaláskor porcukorral meghintjük és szilvalekvárt adunk mellé (lehet barack is).


Megjegyzés: 4 adag lesz belőle


Forrás: Stahl Judit: Gyors házias ételek

4 megjegyzés:

  1. Finom lehet! Ki kellene már próbálnom.

    VálaszTörlés
  2. Dia! Bizony, bizony, én is sokáig vacilláltam..de nem bántam meg, hogy belevágtam! Sőőőőt! :))

    Bianka! :)

    Csibe! Köszi! Jöhetsz, naná! :-D

    VálaszTörlés