Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 19., péntek

Csülkös lencseleves




A mai ebéd ismét igazán nagyszerűen sikerült. Hogy mit is főztem? Csülkös lencselevest diós kelt rétessel. Biztosan sokan ismeritek ezeket az ételeket, de azért megmutatom, hogy én milyen recept alapján készítem őket. Korábban már említettem, hogy igazán kedvező áron tudtam a hentesnél egy nagyobb adag csont nélküli csülökre szert tenni. Egyik feléből készült a csülkös bableves, a másik feléből pedig ez a lencse leves. Mi nagyon szeretjük ezt is, mert rendkívül finom, laktató étel. :-D


Hozzávalók:

  • 250 g lencse
  • 1 nagy vöröshagyma
  • olaj
  • 50 dkg csont nélküli csülök
  • 10 dkg füstölt csülök
  • 2-3 nagyobb sárgarépa
  • 2-3 nagyobb petrezselyemgyökér
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1-2 zeller zöld
  • 5-6 db szemes bors
  • őrölt fekete bors
  • 2 ek. pirospaprika
  • 3 nagyobb babérlevél
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • 1 közepes zeller
  • tejföl a tálaláshoz




    Elkészítése:


    Igazából majdnem ugyanúgy készül, mint a bableves, csak itt nem használok lisztet. Azért leírom újra...


    1. A lencsét átválogattam, megmostam, egy éjszakára bő hideg vízbe áztattam.

    2. Másnap a lencsét leszűrtem, a csülköt kisebb darabokra vágtam, a hagymát apróra, a zöldségeket kockákra szeltem.

    3. A hagymát olajon üvegesre pároltam, félrehúztam a tűzről, majd - állandó kevergetés mellett - hozzáadtam a pirospaprikát..

    4. A fazekat visszatettem a tűzre, pár percig kevergettem, majd felöntöttem kb. 2 liter vízzel (zöldségalaplevet is használhatunk).

    5. Beletettem a húst, a zöldségeket, a lencsét, ízesítettem a fűszerekkel, hozzátettem az összekötözött 2-2 szál petrezselyem és zeller zöldet (ezektől a legvégén megszabadultam).

    6. Közepes lángon fedő alatt addig főztem - 15 percenként megkevergettem-, amíg a hús, a zöldségek és a lencse meg nem puhult.

    7. Beledobtam az apróra vágott petrezselymet és még kb. 10 percig hagytam főni.

    8. Forrón tálaltam egy kis tejföllel a tetején.
     
     

    6 megjegyzés:

    1. Ahh, szuppi!:) Friss, ropogós kenyérrel meg pláne. Gyönyörűséges az a husi!

      VálaszTörlés
    2. Guszta, jöhet a rétessel együtt! ;)

      VálaszTörlés
    3. Ildy! Köszi szépen. :)) Olyan jól esett délben ez a meleg leves ebben az esős időben. Sok husival, zöldséggel...ahhh...imádom! :))

      Egcsipet! Küldtem kóstolót galambpostával! :-D

      VálaszTörlés
    4. Azt elhiszem, hogy jól esett! Lencsével még nem ettem :o....biztosan nagyon finom lehetett :)

      VálaszTörlés
    5. Azt hiszem ez egy nagyon remek leves lehet, szívesen megenném ebédre

      VálaszTörlés
    6. Csibe! Tényleg nagyon finom, szerintem érdemes kipróbálnod! :))

      Bianka! Tényleg az! Próbáld ki, bátran! :)))

      VálaszTörlés