Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 29., szerda

Túrófelfújt cseresznyével


Bevallom őszintén, hogy még soha nem készítettem túrófelfújtat. Szóval éppen itt volt már az ideje. Eszembe jutott, hogy múltkor Ildinyó készített ilyet szilvával. Nem akartam ismét szilvásat készíteni, így gondoltam, felhasználom a maradék cseresznyebefőttemet. Ahhoz képest, hogy elsőre próbálkoztam, klasszul sikerült. Azonban legközelebb még szórok rá egy kis szeletelt mandulát (vagy pirított, durvára vágott diót) is, esetleg készítek hozzá házi vaníliaszószt. De így is nagyon íncsiklandozó lett! Érdemes elkészíteni!

Hozzávalók:

  • 50 dkg natúr túrókrém
  • 10 dkg finom szemcséjű cukor
  • 1 citrom reszelt héja 
  • 8 dkg liszt
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 3/4 üveg cseresznyebefőtt (frissből finomabb!)
  • 5 dkg vaj/ margarin + sütőtál kikenéséhez
  • házi zsemlemorzsa (nálam ez elmaradt)
  • fahéjas porcukor a tetejére
  • csipet só 
  • 3 tojás



Elkészítése:

  1.  A cseresznyét lecsepegtettem, kimagoztam.
  2. A sütőt 180°C-ra előmelegítettem, egy üveg sütőtálat kivajaztam.
  3. A vajat megolvasztottam, a tojásokat kettéválasztottam, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem.
  4. A sárgákat kikevertem cukorral, hozzáadtam az olvasztott vajat, a citrom reszelt héját, majd a sütőporral elkevert, átszitált lisztet és a túrót.
  5. Ezután óvatosan - hogy ne törjem össze - belekevertem a tojáshabot.
  6. Beleöntöttem a sütőtálba, kiraktam cseresznyével, és a sütőben megsütöttem. 
  7. A sütési idő kb. 50 perc volt.
  8. Miután kihűlt megszórtam egy kevés fahéjas, vaníliás porcukorral.

9 megjegyzés: