Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 27., hétfő

Rukkolasaláta tojásmetélttel, prosciuttoval


Amikor egyedül vagyok itthon, és időm sincsen túl sok, nem szoktam nagyobb dolgokat ebédre készíteni.  Régóta kinéztem már magamnak ezt a salátát Tománál, tegnap el is készült végre. Néhol persze változtatásra kényszerültem, jelzem is majd a receptben, hogy hol, de így is nagyszerű lett! Lássuk csak, hogyan is készítettem...

Hozzávalók:

(1 nagyobb adag)
  • 3-4 marék rukkola
  • 1 közepes paradicsom
  • 2 szelet prosciutto sonka
  • fél lila hagyma (nem volt snidlingem)
  • 2 tojás
  • 4-5 dkg reszelt parmezán
  • olíva olaj a sütéshez + 2 ek az öntethez
  • 2 ek balzsamecet (fehérborecetem nem volt)
  • friss bazsalikom a díszítéshez
  • só, őrölt fekete bors



Elkészítése:

  1. A rukkolát megmostam, lecsepegtettem, egy nagyobb tányérra halmoztam.
  2. A paradicsomot megmostam, cikkekre vágtam, körbe rakosgattam vele a tányér szélét.
  3. A sonkát nagyobb darabokra tépkedtem, és ezt is rádobáltam a rukkolára.
  4. Egy serpenyőben olajat hevítettem, közben egy kisebb tálban felvertem a tojást. 
  5. Amikor az olaj elérte a kellő hőmérsékletet, beleöntöttem a tojást, és mintha palacsintát sütöttem volna, egyenletesen eloszlattam a serpenyőben.
  6. Sóval, őrölt fekete borssal és reszelt parmezánnal ízesítettem. Nem kell különösebben kevergetni, az a lényeg, hogy egyben maradjon a tojás.
  7. Közben elkészítettem az öntetet: a hagymát nagyon apró kockákra vágta, az olajat és a balzsamecetet ráöntöttem, picit sóztam, borsoztam.
  8. Ha megsült, felcsavartam, nagyjából 0,5 cm-es szeleteket vágtam, és rádobáltam a saláta tetejére.
  9. Végezetül meglocsoltam az öntettel, és jól belakmároztam.
  10. Elég kiadós étel, de aki nem szeretné csak így magában fogyasztani, annak frissen sült bagettet ajánlok hozzá.
Az eredeti receptet Tomakonyha oldalán találhatjátok! 

8 megjegyzés:

  1. Mézigörl,mivel ritkán járok errefelé mostanában, nem tudtam rólad, amíg nem írtál nekem megjegyzést.De nagyon klasszak a receptjeid és külön örülök, hogy mézzel készíted a sütiket, mert így, a kész receptjeiddel könnyebben tudom a cukrot kiiktatni. Bár némi átalakítást igényel a vegán konyhára, de biztos, hogy kipróbálom majd néhány sütidet!:))

    VálaszTörlés
  2. Guszti!:)
    Azt hallottam a rukkoláról, hogy keserű, éppen ezért még nem is vettem. Hm?

    VálaszTörlés
  3. Bianka! Akkor küldök kóstolóba! :)

    Benzsi! Köszönöm szépen, gyere máskor is, várom a visszajelzésedet, ha elkészíted valamelyiket!!! :) Tudnál nekem küldeni egy kis összefoglalót az e-mail címemre a vegán konyháról??

    Ildy! Köszi, dehogy keserű! Mindig frisset veszek, soha nem tapasztaltam ilyet. De ha tényleg nem tudod megenni, akkor nyugodtan tegyél alá madársalátát! :)

    VálaszTörlés
  4. Mézigörl, kicsit pontosítsd, hogy mire lennél kiváncsi?! Ez így elég tág.....

    VálaszTörlés
  5. Benzsi! Mondjuk a főbb alapelveire a vegán táplálkozásnak, annyira nem vagyok képben ebben. Azért érdekel amúgy, hogy legközelebb olyan ételeket is tudjak postolni (esetlegesen), ami a vegán táplálkozásúaknak is megfelel! Ne kelljen átalakítani a receptet.:):)

    VálaszTörlés
  6. Húúú, ez nagyszerű lenne, nagyon kedves tőled. Pár napon belül írok Neked!:))

    VálaszTörlés
  7. Benzsi! Ez csak természetes! Amúgy nagyon érdekel a táplálkozástudomány minden ága, sok mindenre nyitott vagyok, és szívesen mélyítem az ismereteimet ebben a témában is! Nagyon örülök neki, ha esetleg segíteni tudok neked receptekkel, bármivel...:) Várom a leveled! Orsi

    VálaszTörlés