Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 22., szerda

Szilvás sütemény


Még mindig rengeteg a szilva a kertünkben, és mivel a család édességre vágyott, gondoltam kipróbálom Ottis szilvás süteményét, néhol persze - szokásomhoz híven - átformáltam.  Mivel cukor helyett mézet használtam, a folyadék mennyiségét visszavettem 2 dl-re, nehogy túl folyós maradjon a közepe. Szuper lett nagyon, biztosan készül még hamarosan belőle egy újabb adag. Ottisnak pedig köszönöm a receptet!


Hozzávalók:

  • 2 dl tejszín
  • 50 dkg túró
  • 4 ek liszt
  • 1 cs bourbon vaníliás cukor
  • 10 dkg méz + a szilvák tetejére kb 2-3 evőkanállal
  • 3 db tojás
  • 2 marék mazsola
  • szilva
  • őrölt fahéj
  • csipet só
  • diónyi vaj a forma kikenéséhez


Elkészítése:

  1. A piteformát kivajaztam.
  2. A tojásokat a mézzel és a bourbon vaníliás cukorral összekevertem, hozzáadtam a lisztet, a tejszínt, a mazsolát és a túrót.
  3. Beleöntöttem a formába, és 180°C-ra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem.
  4. Rárakosgattam a szilvát, megszórtam fahéjjal, meglocsoltam mézzel, és még kb 15-20 percig sütöttem.
  5. Hagytam kihűlni, utána szeleteltem.
  6. Fogyókúrázók most ne figyeljenek:egy gombóc vaníliafagyi kíséretében tálaltam.  :):)

3 megjegyzés: