Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 10., péntek

Szilvás clafoutis, avagy tejes pite



Nemrégiben Felhőlány és Faluvégi kurta konyha oldalán nézelődtem, és nagyon megtetszett az általuk készített tejes pite. Egy ideje gondolkodtam is valami szilvás nyalánkság elkészítésében, mert apukám kerti fáin kiló szám érik a szilva. Nem győzzük már befőzni, kompótnak elrakni, fagyasztani, így jutott bőven a pitébe is. Nem túl hosszú ideje tartó - kb. 1,5 év - konyhai pályafutásom során még soha nem próbálkoztam clafoutis elkészítésével, de ezen túl biztos, hogy többször készítek majd. Megcsinálni egyáltalán nem időigényes, és be kell vallanom, hogy annyira ízlett a családnak, hogy rövidebb idő alatt elfogyott, mint ami alatt elkészült. A következő... talán nem is olyan sokára a meggyes vagy a cseresznyés változat lesz.

No, de most lássuk én hogyan is csináltam...

Hozzávalók:

  • fél kg szilva
  • 2 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • 12 dkg liszt
  • 5 dkg cukor (Mézigörlhöz híven én mézet használtam, mégpedig 6 dkg-ot)
  • 1 cs vaníliás cukor (ezt kihagytam, 6 dkg mézet és fél vanília rúd magját tettem bele)
  • 1 kk fahéj
  • 3 tojás
  • vaj és liszt a forma kikenéséhez (nálam a liszt elmaradt, így sem égett meg)
  • szeletelt mandula

A gyümölcsök szórásához:
  •  kb 2 ek zsemlemorzsa (elhagytam, mert nem szeretem a morzsát)
  • 1 tk cukor (helyette meglocsolgattam vékonyan akácmézzel)
  • pici fahéj


Elkészítése:

  1. A tojásokat a mézzel habosra kavartam. Hozzáöntöttem a tejet, a tejszínt, és jó alaposan összedolgoztam.
  2. Ízesítettem pici sóval, fahéjjal.
  3. Egy kerek piteformát kivajaztam (26 cm), elegyengettem benne a felkockázott szilvát, meglocsoltam akácmézzel, megszórtam őrölt fahéjjal.
  4. Ráöntöttem a tejszínes keveréket, úgy, hogy nagyjából mindenhol egyenletesen legyen.
  5. Végül megszórtam szeletelt mandulával, és 45-50 perc alatt a 180°C-ra előmelegített sütőben készre sütöttem.
  6. Édesszájúak esetleg megszórhatják egy kis házi vaníliás cukorral. (Én egy gombóc vaníliafagyit is el tudnék hozzá képzelni....akár :) ...egyszer élünk...nem??? )
  7. Langyosan kanalazható, hidegen szépen szeletelhető. /Ezt már nálunk nem érhette meg./

Megjegyzés: Felhőlánynak és Faluvégi kurta konyhának pedig nagyon köszönöm a receptet!

4 megjegyzés: