Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 20., hétfő

Sajtos borsókrémleves



Hozzávalók:

  • 200 g száraz borsó (sárgaborsó)
  • 2,5 dl tejszín
  • 1 húsleveskocka
  • 200 g kemény sajt (pl. ementáli, trappista, edami)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • fekete bors
  • olaj
  • 2 zsemlye (én kihagytam)

Elkészítése:
  1. Előző este áztassuk langyos vízbe a borsót. Másnap öntsük le a vizet és öblítsük le.
  2. Másfél liter vízbe dobjuk bele a leveskockát, tegyük gyenge tűzre és ha meglangyosodott, tegyük bele a borsót, valamint a fokhagymát, sózzuk meg és lassú tűzön főzzük puhára - kuktában gyorsabb.
  3. Ha egészen megtört, törjük át. (Én turmixgépben pürésítettem.)
  4. Kapcsoljuk takaréklángra, állandó kevergetés mellett adjuk hozzá a tejszínt és az apróra felkockázott sajtot (egészen el kell olvadnia), végül ízlés szerint frissen őrölt borsot. 
  5. Közben az olajon megpirítjuk a felkockázott zsemlyét, melyet külön kínálhatunk hozzá. (Frissen sütött tejfölös kenyeret sütöttem hozzá!)
  6. Hidegen is jó!


Változat:
  • készülhet friss zöldborsóból is, ez esetben egy kevés lisztet teszünk a tejszínhez és behabarjuk;
  • száraz babból is kitűnő!

Forrás: Lajos Mari-Hemző Károly: 33 sajt-és tojásétel

1 megjegyzés: