Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 1., szerda

Meggyes kuglóf vörösborral



Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 25 dkg méz
  • 1 dl vörösbor (meggyborral is készíthetjük)
  • 1 dl olaj
  • 30 dkg liszt
  • 5 dkg darált dió
  • 1 cs sütőpor
  • 1 kis üveg meggy
  • 0,5 citrom reszelt héja
  • 1 tk fahéj

Elkészítése:
  1. A tojásokat, a mézet keverjük jól össze, majd adjuk hozzá a bort és az olajat.
  2. A sót a lisztet és a sütőport dolgozzuk össze, ezután forgassuk hozzá a tojásos masszához.
  3. A meggyet csepegtessük le, öntsük óvatosan a tésztához.
  4. Töltsük a kivajazott, kilisztezett formába (24 cm-es az enyém).
  5. Végezetül tegyük az előmelegített sütőbe (180°C, gázhőfok: 3.), és süssük meg kb. 60 perc alatt. (A sütés kezdetekor alacsonyabbra vettem a hőfokot és 20 percre letakartam alufóliával, hogy ne égjen oda az oldala, utána levettem a fóliát és magasabb fokozaton sütöttem tovább a kuglófot.)
Megjegyzés: Készíthetünk rá mázat is. Ehhez 3 ek vörösbort és 8 dkg porcukrot keverjünk alaposan ki, kenjük meg vele a még langyos kuglófot, és hűtsük teljesen ki. A recept ötletét a Diana receptek 2010.-es egyik nyári számának meggyes kuglófja adta, de szokásomhoz híven eléggé átalakítottam. (Ha valaki kíváncsi az eredeti verzióra, szóljon, szívesen leírom azt is!

1 megjegyzés: