Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 25., szombat

Egyszerű tejfölös kifli, amiből végül kenyér lett

Tesóm ismét megkért, hogy süssek neki valami finomságot, amit elvihet magával Győrbe. Gondoltam, legyen Limara egyszerű tejfölös kiflije öregtésztával elkészítve. Aztán, hirtelen annyi minden dolgom akadt, hogy végül időhiányba kerültem. Gyorsítanom kellett egy kicsit a tempón, hogy időben elkészüljek. Így hagytam a kifliformázást, és a Limaránál tanult kenyérformázásra váltottam (Jó, tudom a kifli formázása sem olyan nagy ördöngösség, de egy kezdőnek, mint nekem azért nem megy csettintésre). Nem tudtam, hogy kenyérként működik-e a dolog - akkora tapasztalattal nem rendelkezem még a konyhában , de hozzáteszem, nagyon igyekszem. Amint a lenti képeken is látszik, szuper lett kenyérként is remekül megállja a helyét. El is készültem időben, a sajtos-borsókrémleveshez is jutott belőle, tesóm is vitt magával Győrbe, és még egy kis dicséretet is bezsebeltem! :) :) :)



Hozzávalók:

  • 2 dl tej
  • 2 ek tejföl
  • 2 ek burgonyapehely
  • 2 tk só
  • csipet aszkorbinsav
  • 4 ek olaj
  • 1 tk méz
  • 20 dkg öregtészta
  • 50 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő





Elkészítése:

  1. A felsorolt hozzávalókból hólyagos tésztát dagasztunk, duplájára kelesztjük.
  2. Limaránál látható módon megformázzuk, picit belisztezzük, sütőzacskóba, majd jénai tálba helyezzük. Ismét duplájára kelesztjük.
  3. Vizet permetezünk a sütőzacskóba, bekötjük a zacskót, majd 200°C-ra előmelegített sütőben készre sütjük. (Miután berakjuk a tésztát a sütőbe, visszavesszük a fokozatot kb 180°C-ra.)
  4. Kb 25-30 perc alatt lett készen a kívül ropogós héjú, belül puha kenyérke.

6 megjegyzés: