Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 22., szerda

Sütőtök saláta

Nagyon szeretjük a sütőtököt...minden formában. Szerencsére idén "jó lett" a termésünk, belőle 20 sütőtököt számláltam. Szóval az elkövetkező pár hétben sokféle sütőtökös receptet mutatok Nektek. Kezdetnek egy nagyon egyszerű salátát hoztam, de készül majd leves, sütemény és pogácsa is belőle. Azért közben  lesznek  másféle ételek is, hogy azoknak is a kedvére tegyek, akik nem rajonganak érte.



Hozzávalók:

  • 1 nagyobb sütőtök
  • 1 dl fehérbor
  • 0,5 dl olívaolaj
  • őrölt fekete bors
  • őrölt kakukkfű
  • 1 doboz rukkola
  • 125 g camembert sajt
  • 1-2 ek olívaolaj + pár csepp citromlé



Elkészítése:

  1. A sütőtököt megtisztítjuk (én a héját is rajta szoktam hagytam, szeretem, amikor kicsit megpirul), kockákra vágjuk.
  2. Előkészítünk egy közepes tepsit (sütőtálat), belerendezgetjük a sütőtök darabokat.
  3. Sózzuk, borsozzuk, kakukkfűvel ízesítjük, majd meglocsoljuk olívaolajjal és fehérborral.
  4. 190°C-ra előmelegített sütőbe toljuk, és addig sütjük, amíg jól megpuhul.
  5. A rukkolát megmossuk, lecsepegtetjük, tányérokra helyezzük (kb 4 közepes adag lesz belőle). 
  6. Rászedjük a sütőtök darabokat és az ugyancsak felkockázott sajtot.
  7. Közvetlenül tálalás előtt meglocsoljuk egy kevés citromlével elkevert olajjal.


Ötlet: A salit megbolondíthatjuk egy kis pirított dióval, vagy esetleg fekete erdei sonkaszeletekkel, de így is nagyon ízletes, ahogy én készítettem.

Jó étvágyat kívánok hozzá!

6 megjegyzés:

  1. Igenigen a sonka jöhetne rá!:) Szuper kis recept!

    VálaszTörlés
  2. Ildy, kösszentyű!Én is hiányoltam róla, húsimádó vagyok ugyanis! :)

    VálaszTörlés
  3. De nagyon klassz! Éppen most tettem közzé egy "sós" formában tálalt sütőtököt és nagyon tetszett! Ki fogom próbálni a Te receptedet is! :))

    VálaszTörlés
  4. Felhőlány! Várom a véleményedet! :)

    VálaszTörlés