Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 28., kedd

Fehércsokis latte macchiato


Apukámhoz viszonyítva, én nem vagyok akkora kávé rajongó, de amikor elkészítettem kicsivu által posztolt receptet, erőteljesen megváltozott a véleményem. (Másodszorra már mémi változtatást is eszközöltem, azt zárójelben jelzem.) Annyira jól harmonizál a fehércsoki, a kávé és a fahéj íze, hogy nehéz szavakba önteni. Mindenkinek nagyon ízlett, fel is került az újra elkészítendők listájára! Kávészeretők tessék bátran kipróbálni, és ellátogatni kicsivu blogjára, ahol mindig nagyszerű ételkölteményeket találni! :)


Hozzávalók:

  • 7 dkg fehércsoki
  • 3 dl tej
  • 1 ek házi vaníliás porcukor (kihagytam)
  • 1 ek juharszirup (helyette 1 ek méz)
  • 1,25 dl forró fekete kávé
  • őrölt fahéj a tetejére (én tettem hozzá)



Elkészítése:
  1.  A csokit felaprítjuk, a tejjel és a cukorral együtt egy kis lábosba öntjük, folyamatos kevergetés mellett melegítjük.
  2. Mikor már jól felmelegedett beleöntjük a juharszirupot, levesszük a tűzről, és tejhabosítóval jól felhabosítjuk (nekem nem igazán sikerült).
  3. Kávés bögrébe öntjük, ráöntjük a kávét, és megszórjuk őrölt fahéjjal.

Forrás: A Backen! von GU receptje; kicsivu

    12 megjegyzés:

    1. Ezt kipróbálom, ma veszek fehércsokit.

      Már akartam írni, hogy tetszik a blogod, jók a receptek és a képek is, grat!

      VálaszTörlés
    2. Betti! Köszönöm szépen, várom a visszajelzésedet, hogy ízlett-e!!:)

      VálaszTörlés
    3. Kérek szépen egy pohárral, megfagyok az irodában:)

      VálaszTörlés
    4. Bianka, Családi tűzhely,azonnal küldöm !:)

      VálaszTörlés
    5. Hűűű!...és a képek is milyen jók! :)

      VálaszTörlés
    6. Egycsipet! Köszönöm szépen! :)

      VálaszTörlés
    7. Elkészítettem. Sztracsatella ízű csokit használtam és nem tette bele extra cukrot, és mézet sem (igaz, én a kávét cukor nélkül iszom).

      Fantasztikus lett! :)

      És nekem magas, gyönyörű habja lett. Nem lehet, mézigörl, hogy nem melegítetted fel eléggé a tejet? (Csak mert nekem mindig akkor lesz magas és tartós habja, ha éppen forrás előtt veszem le és habosítom.)

      VálaszTörlés
    8. Betti! Milyen jó ötlet a sztracsatellás csoki is, ezt én fogom kipróbálni. Köszönöm a tanácsodat a tejhabosítással kapcsolatban, mindenképp megfogadom! Valószínűleg az lehetett a gond, amit írtál! :):) Nagyon örülök, hogy ízlett a kávé recept (igaz picit módosítottad). Amúgy én is cukor nélkül iszom a kávét, de a család ragaszkodik ahhoz, hogy mézes/cukros verziót is csináljak nekik. :):)

      VálaszTörlés