Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 1., szerda

Lecsós tarja sütőben sütve


Ahány ház annyi szokás, gondolom ez a lecsós húsra is igaz...mindenkinek  megvan  a saját receptje.Természetesen nekem is van. Imádjuk a tarját /persze más húsokat is...ha tehetnénk húst ennek hússal...meg persze hagymát hagymával:)/, ezért sokszor készítem, sokféleképpen. A lecsós változatból pedig ezt, a füstölt sonkától és a fehérbortól "pikánsabb" változatot szeretjük a legjobban. Le is írom, hogy készül, hátha valaki kedvet kap hozzá, és elkészíti!

Hozzávalók:

  • 8 szelet tarja (használhatunk hozzá csirkemellet is)
  • 60 dkg paradicsom
  • 70 dkg paprika (sárga, TV)
  • 2 dl száraz fehérbor
  • 2 nagyobb vöröshagyma
  • só, frissen őrölt bors
  • olíva olaj
  • 2-3 szelet füstölt sonka
Elkészítése:

  1. A hagymát felaprítjuk, az olajon a felkockázott szalonnával megpirítjuk.
  2. Hozzáadjuk a felkockázott paradicsomot, a szeletekre vágott paprikát, és meglocsoljuk a fehérborral.
  3. Ízesítjük sóval, borssal, majd fedő alatt megpároljuk.
  4. Egy közepes méretű tepsit vékonyan meglocsolunk olajjal, a tarjaszeleteket sózzuk, borsozzuk, ezután a tepsibe vagy sütőtálba fektetjük.
  5. Az elkészített "lecsót" egyenletesen szétterítjük rajta, majd 190°C-ra előmelegített sütőben készre sütjük (kb 40 -50 perc). Sütés közben forgassuk át a husikat, hogy mindegyik oldala jól átsüljön.
  6. Főtt rizzsel tálaltam, utána pedig pedig fogadtam a dicsérő szavakat! ;)

2 megjegyzés:

  1. Jaj, de szeretem. Guszta! Csak sajnos férj nem szereti, így magamért nem állok neki :(
    Küldesz egy kis kóstolót, nyitom az ablakot :)))

    VálaszTörlés