Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 7., kedd

Almás-diós kocka


Ez a finom süti még a múlt héten készült nálunk, de az átmeneti időhiány miatt (államvizsga, egyéb sok tennivaló) még nem jutottam el odáig, hogy megosszam veletek. Mostmár több időm van főzőcskézni, sütögetni, no és persze rengeteget pihenni.  
A mai süti, amit hoztam már az idei almatermésből készült (rengeteg almánk lesz idén is, így sorban jönnek a finomabbnál finomabb almás receptek). Az eredeti receptet egyáltalán nem módosítottam, de ha legközelebb újra elkészítem, akkor az almát nem feldarabolom, hanem lereszelem, és a levét kinyomkodom, így teszem a sütibe, mert engem kicsit zavartak a picit "szivacsszerű" almakockák. A cukrot - ami szerintem elég nagy mennyiségű - pedig Mézigörlhöz hűen mézzel fogom helyettesíteni, azért hogy még egészségesebb legyen . Amúgy nagyon ízletes, puha sütemény - műanyag dobozban tárolva sokáig friss maradt - Szívből ajánlom mindenkinek kipróbálásra!!!


Hozzávalók:

  • 70 dkg alma
  • 5 tojás
  • 10 dkg darált mogyoró
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg darált dió
  • 19 dkg liszt
  • 1/2 tasak sütőpor

Elkészítése:

  1. Hámozzuk meg az almát. Vágjuk ki a magházukat, a húsukat pedig daraboljuk fel.
  2. Keverjük habosra a vajat a cukorral és egy csipet sóval.
  3. Adjuk hozzá a tojásokat, a darált diót és a darált mogyorót. Forgassuk bele a sütőporral elkevert lisztet az almával együtt.
  4. Töltsük a tésztát sütőpapírral kibélelt tepsibe, és süssük 180 °C-ra előmelegített sütőben kb. 45 percig.
  5. Kínáljuk kockákra vágva, porcukorral meghintve és dióval díszítve.

Forrás: Blikk Nők Konyhája szeptemberi száma.

      2 megjegyzés:

      1. Csodás lehet, nagyon szeretem az almát és a diót keverni

        VálaszTörlés
      2. Bianka! Én is imádom az almát és a diót! És tényleg nagyon finom! :)

        VálaszTörlés