Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 24., péntek

Forró mandulás tej



Egyik nap - ebben a roooonda hideg időben - valami forró itókára vágytam, aztán eszembe jutott (hoppá!) Delishnél láttam valami újat, valami számomra különlegeset. El is csábultam szépen...azt hiszem örökre a rabja lettem a forró mandulás tejnek. Minden benne van ami a kedvencem: méz, mandula, vanília, fahéj...Kell ennél több??!! 

U.i.: A receptet Ildynek küldöm (Gasztromániákus), mert tudom, hogy nagyon szereti a mandulát, és múltkor hiányolta a banános sütimből!

Hozzávalók:

  • 2 ek őrölt mandula
  • 3 ek méz (én nem szeretem túl édesen, szóval lett belőle 1,5)
  • 1 kk fahéj
  • 1 kk vanília esszencia
  • 3 dl tej
  • 1 dl tejszín (nagyon finom tejjel is, ha esetleg félne valaki a kalóriáktól hehe:) )
  • szeletelt mandula
Elkészítése:
  1. A darált mandulát nagyjából fél órára kevés tejbe áztattam.
  2. A maradék tejet a tejszínnel, mézzel, vaníliával felforraltam.
  3. Hozzákevertem a beáztatott mandulát.
  4. Jól felhabosítottam (én sem szűrtem le), poharakba töltöttem, végezetül megszórtam fahéjjal és szeletelt mandulával. 
  5. Ezután bekuporodtam egy fotelbe, jól bebugyoláltam magam egy plédbe, és elszürcsölgettem a forróóó mandulás tejet! Isteni volt! :)

5 megjegyzés:

  1. Á, de szuper, és köszi:)
    Igen, nekem is az olvasós fotelem jutott eszembe róla, némi ropogó-pattogó kandallótűz társaságában, miközben kint gyönyörűen havazik:)

    VálaszTörlés
  2. Fú, kérek! Iszonyúan megfáztam, ez most terápiás hatású lenne, úgy érzem :-)

    VálaszTörlés
  3. Biztos nagyon finom lehet, nem túl édes?

    VálaszTörlés
  4. Ildy! Várom a beszámolót, és nagyon szívesen.:)

    Viki! Jobbulást kívánok Neked, és már küldöm is fénypostán a terápiás mandulás tejet forrón!:)

    Bianka! Nem, dehogy, én nem szeretem a túl édes italokat, ezért is csökkentettem a méz mennyiségét benne, és a tejszín helyett is tejet tettem, nagyon finom lett, érdemes kipróbálni, ha szereted a mandulát! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, köszönöm! Mit csináljon az ember újév reggelén, mint nézelõdjön :) , aztán gyorsan megcsinálja, amit lel. Igaz, mogyorós tej lett, mert csak az volt itthon, de lesz ismétlés, nagyon finom! Felnõtteknek, gyerekeknek egyaránt ízlett.
    BUÉK!

    VálaszTörlés