Egyéb érdekességek...rólam

2010. szeptember 11., szombat

Apple lemon curd (almás citromkrém)


Néhány hónappal ezelőtt Sajtkukacnál nézelődtem, és nagyon megtetszett az almás citromkrémje...muszáj volt kipróbálnom. Akkor - sajnos nem lett megörökítve, annyira gyorsan elfogyott - linzerkosárkákat sütöttem, a citromkrémet mascarponeval kevertem ki, azt nyomtam habzsák segítségével a kosárkákba,  tetejére pedig házi grillázst szórtam. 
Tegnap is készítettem egy újabb adag citromkrémet, mivel édesapámnak a születésnapját ünnepeltük, és neki nagy kedvence lett ez ízkombináció, ebből alkottam neki meglepetés tortát , és poharas krémet  /Hamarosan  nektek is megmutatom :)/. Nagyon finom, mondjuk én csak úgy magában kanalazgatva túl édesnek találom, de mascarponeval vagy krémes túróval kikeverve nem nagyon tudok neki ellenállni /persze azért muszáj néha némi önfegyelmet tanúsítani :) hihi/. Szóval...lássuk végre azt az almás citromkrémet...amit természetesen nagyon köszönök Sajtkukacnak!

Hozzávalók:

  • fél kg alma, meghámozva, magházától megfosztva
  • 2 citrom reszelt héja és leve
  • 125 g vaj
  • 400 g cukor (eredetileg 450 g)
  • 4 tojás
  • 1 dl víz

Elkészítése:

  1. Az almát felkockázzuk, a reszelt citromhéjjal és 1 dl vízzel feltesszük főni. Amikor megpuhult, turmixgéppel pürésítjük.
  2. A vajat, a cukrot, a citrom levét és az almapürét gőz felett melegíteni kezdjük, amint a vaj elolvadt, kézi habverővel hozzákeverjük az enyhén felvert tojásokat.
  3. Kis lángon kb. 10-12 perc alatt besűrítjük a krémet.
  4. Ha elkészült, tiszta üvegekbe töltjük, és 1-2 napig száraz dunsztban tartjuk.
  5. Felbontás után mindenképpen hűtőben tároljuk!!!

Forrás: Sajtkukacon keresztül River Cottage Handbook: Preserves

3 megjegyzés:

  1. Jé, almásról még nem hallottam. De jó lehet! Várom a torta receptjét!:)

    VálaszTörlés
  2. Nekem sokkal jobban bejött, mint a citromos! A tortát lehet, hogy ma már láthatod...:)

    VálaszTörlés
  3. Izgalmas, nagyon finom lehet. én is az almásra szavaznék :)

    VálaszTörlés