Egyéb érdekességek...rólam

2011. július 13., szerda

Mézes kókuszfagyi blogszülinapra!



Olyan gyorsan telik az idő, hogy csak ma ocsúdtam fel: holnap egy éves a Mézes finomságok. Még soha nem meséltem nektek arról ,miként is vágtam bele a blogírásba. Az államvizsgáim idején kezdtem sütögetni-főzögetni pihenésképpen, aztán nyárra már összegyűltek a receptek, és annyi félét készítettem, hogy gondoltam összegyűjtöm őket egy helyre. Se főzni, se sütni, se fényképezni nem tanított soha senki, csak úgy autodidakta módon próbáltam elsajátítani az ismereteket. Aztán valahogy a hobbimmá vált a gasztronómia. Szeretek új ízeket kipróbálni, gyűjtök mindenféle ezzel kapcsolatos kütyüt, szakácskönyvet. Pihentet, a munkás hétköznapok után kikapcsol ez az egész, és néha vagyok annyira mániákus, hogy este 10 órakor is nekiállok valamit sütni, főzni. Szerencsére a család apraja-nagyja jó evő, így soha nem megy veszendőbe az elkészült étel. És, kérdezhetnétek, hogy miért éppen mézes finomságok?! Hát az úgy van, hogy apukám már rég óta méhészkedik - szóval a mézet, mint alapanyagot nem kell beszereznem -, ezért cukrot nem igazán szerepel az étrendünkben. A méz ugye köztudottan egészséges, én pedig néhány oknál fogva odafigyelek (kénytelen is vagyok odafigyelni) a megfelelő táplálkozásra, így szinte nem is fogyasztunk cukrot. Igyekszem mindent mézzel helyettesíteni. Röviden, tömören nagyjából ennyi a blogom kezdeti története. Az ezt követőeket pedig olvashatjátok a receptek bevezetőiben.

A mai nap pedig nem zárulhat úgy, hogy ne köszönjem meg nektek, hogy e hosszú év során velem voltatok, rendszeresen követettek. És el kell, hogy mondjam nektek, hogy tavaly ilyenkor még a legmerészebb álmaimban sem gondoltam volna, hogy 142-en fogtok rendszeresen olvasni, és majdnem 100.000-en fogtok a blogomra kattintani. Egyszóval nagyon szépen köszönöm mindenkinek, és remélem, hogy a jövőben is bekukkantatok hozzám! :-DD

A blogszülinap alkalmából úgy illet volna, hogy sütök minimum egy emeletes fondantos/marcipános tortát, ami tervbe is volt ugyan véve, de erre a tikkasztó hőségre tekintettel, nem vitt rá a lélek, hogy a sütőt bekapcsoljam. De megígérem nektek, hogy amint egy kicsit hűvösebb lesz, és a szabadságom is úgy engedi, pótolom az elmaradottakat, és jelentkezem tortával is. Egyelőre a kánikula túlélésére marad nálunk az ásványvíz, és a fagyi. Édesszájúak lévén fagyiból nálunk mindig óriási mennyiség fogy. Mondhatnám úgy is, hogy soha nem tudok belőle eleget készíteni. Az egyik kedvencünket hoztam ma nektek: a mézes kókuszfagyit. Isteni finom! Tényleg! :-DD

Hozzávalók:

  • 4 dl kókusztej (cukrozatlan)
  • 6 dl 30%-os tejszín
  • 120 g méz
  • 6 tojás sárgája
  • 4 ek. kókuszreszelék
  • ízlés szerint néhány ek. kókuszlikőr (el is maradhat)

Elkészítése:


A mézet a tojások sárgájával habosra keverjük. A kókusztejet a tejszínnel forráspontig melegítjük, félrehúzzuk a tűzről, belekeverjük a tojásos keveréket (itt mehet bele a likőr is), visszatesszük a tűzre, és folyamatos kevergetés mellett besűrítjük a fagyi alapot.Kihűtjük, majd mehet egy éjszakára a hűtőbe. Másnap a fagyigépünk segítségével elkészítjük. Fokozatosan adjuk hozzá a kókuszreszeléket. Ha elkészült, kényelmesen elkanalazgatjuk.

Csak zárójelben jegyzem meg, hogy aki esetleg nem kedvelné a tojásos alapú fagylaltokat készítheti tojás nélkül is. Szuper lesz úgy is! :-D



16 megjegyzés:

  1. Gratulálok, Boldog Blogszülinapot, és még sok-sok finom receptet hozz nekünk. Ez a fagyi is isteni lehet, nekem nagyon tetszik a tálalás is.

    VálaszTörlés
  2. GRATULÁLOK!!!!! Kívánok még nagyon sok blogos évet, sok-sok remek recepttel. Nagyon szeretek itt nálad nézelődni, örülök hogy megismerhettelek.:)

    Ez a fagyi pedig isteni finom lehet, most szívesen elkanalazgatnám.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon boldog blogszülinapot kívánok és még sok-sok ilyen szép évet! :)

    VálaszTörlés
  4. Mézike, mióta csak rátaláltam a blogodra nincs nap, hogy ne néznék be hozzád, bár kommentelni nem nagyon szoktam. Mindig nagyon várom, hogy milyen újdonságokkal lepsz meg minket és gyakran ájuldozom a remek ötleteidtől. Csak így tovább! Még sok szép blogszülinapot és látogatót kívánok neked!

    Nea

    (u.i: Nem tudom miért, de sok oldalon csak névtelenül tudok megjegyzést hagyni, ezért írom alá)

    VálaszTörlés
  5. Csoda szép,nem csak a fagyi,hanem a kép is!!!!
    Boldog blogos születésnapot!!!!

    VálaszTörlés
  6. Boldog szülinapot a blogodnak! A fagyi istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  7. Nekem tökéletesen megfelel ez a fagyi!...sőőőt :)
    Gratulálok, és boldog blogszülinapot!

    VálaszTörlés
  8. Sok boldog Blogszülinapot és sok-sok receptet kívánok Neked! :)*
    Jól néz ki ez a fagyi így reggel :P.

    VálaszTörlés
  9. Boldog Blogszülinapot! A fagyit meg küldheted, nekem jobban bejön egy jó kis fagyi, mint egy torta :)))
    Erinacea (én sem tudok belépve kommentelni itt)

    VálaszTörlés
  10. Először is gratulálok a blogszülinapodhoz! Kívánom hogy még sokáig készítsél jobbnál jobb ételeket, süteményeket a saját és a család örömére.Na meg persze hogy mi is csodálhassuk! Nagyon guszta a fagyid, most jól jönne egy adag!

    VálaszTörlés
  11. BOLDOG BLOGSZÜLINAPOT
    Finomsággal ünnepelsz :)

    VálaszTörlés
  12. Teljesen mindegy, hogy fagyi vagy torta készül a szülinapra, a lényeg, hogy még sokáig kápráztass el minket mindenféle finomsággal! :)

    VálaszTörlés
  13. Boldog blogszülinapot! Istenien néz ki ez a fagyi! :)

    VálaszTörlés
  14. Gratulálok a blogszületésnaphoz! Továbbá a sok követőhöz és a 100.000 látogatóhoz! A fagyi nagyon jól néz ki, egy csak a gond vele, hogy nem itt van a tányéromban :)

    VálaszTörlés
  15. Isten éltessen még nagyon sokáig!

    VálaszTörlés