Egyéb érdekességek...rólam

2011. július 3., vasárnap

Fehércsoki fagyi házi krémsajttal és diógrillázzsal



Amióta fagyigépem van, sokféle fagyit készítettem már, de valahogy a posztolásuk elmaradt. Ennek az volt az oka, hogy elfogyott, mielőtt lefényképezhettem volna őket. Végre egy olyan adag is készült, amit megörökíthettem. Ez a grillázsos változat nagy sláger nálunk. A házi krémsajttól kissé savanykás, a fehér csokitól édeskés, a grillázstól pedig kellemesen pikáns. Az pedig nem is lehet kérdéses, hogy észbontóan finom! :-DD


Hozzávalók:

  • 150 g házi krémsajt (elkészítését lásd itt)
  • 5 dl tejszín (min. 30%-os)
  • 5 tojás sárgája
  • 100 g méz
  • 1 tk. vanília-kivonat
  • 100 g fehér csoki

a grillázshoz:

  • 150 g barnacukor
  • 150 g durvára vágott, pirított dió
  • 2 dkg vaj (opcionális)

Elkészítése:


A tojások sárgáját habosra keverjük a mézzel. A tejszínt, a vaníliát és a házi krémsajtot felforraljuk, lehúzzuk a tűzről, és belekeverjük a tojásos masszát. Visszatesszük a tűzre és besűrítjük. Hagyjuk kihűlni, majd egy kisebb kancsóba öntjük (ezzel szerintem könnyebb a fagyigépbe önteni a fagyialapot), és egy éjszakára hűtőbe tesszük, hogy még egy kicsit sűrűsödjön.

A barna cukrot a vajjal karamellizáljuk, belekeverjük a durvára vágott és előzőleg megpirított diót. Egy tepsit kibélelünk alufóliával, kikenjük olajjal, ebbe öntjük a grillázst. Megvárjuk míg kihűl és megszilárdul, ezután zacskóba tesszük és nekiesünk egy sodrófával. Úgy szeretem, ha maradnak benne nagyobb darabok is, ezért nem szoktam teljesen finomra törni.

Másnap reggel a fagyigépünk utasítása szerint elkészítjük a fagyit. A diógrillázsnak csak a felét szoktam a fagyiba tenni, a maradékkal díszítem a végén.


8 megjegyzés:

  1. Látni látom hogy nagyon guszta, de nem érzem az ízét, ez az én bajom.-)) Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Eszméletlen jól néz ki. Lehet, hogy nekem is venni kéne egy fagyigépet?

    Nea

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mézigörl!
    Nagyon tetszik nekem ez a fagylalt,ezt elkészítem,ha megengeded,viszem a receptet,még tanuló fázisban vagyok,kb.5 hete van fagyi gépem,és megszállottan keresem a jó fagylalt recepteket.Köszi! Szívesen nyalakodtam volna annyira jól néz ki!!!!

    VálaszTörlés
  4. Zseniális kombináció! Krémes lágyság és ropogós grillázs egy falatban... Hmmmmmmmmm...

    VálaszTörlés
  5. Ez olyan igazi fagyis, ez olyan pocakomba való. Isteni

    VálaszTörlés
  6. Lányok! Köszönöm mindenkinek!

    Nea! Szerintem mindenképpen! Imádni fogod, no meg a benne készül fagyikat is! :-DD

    Mellissina! Persze, vidd csak nyugodtan. Remélem ízleni fog nektek is??? :-DD

    Viki! Bizony ám! :-D

    VálaszTörlés