Egyéb érdekességek...rólam

2011. július 2., szombat

Meggyes clafoutis



Clafoutis mandulával és friss meggyel, de bármilyen gyümölcsből elkészíthetjük. Egyszerű, könnyed francia finomság. Nem túl édes, inkább kellemesen gyümölcsös. Tálaláskor mindig adok hozzá egy gombóc vaníliafagyit és egy kevés lazán felvert tejszínhabot. Nem szabad kihagyni! Isteni! :-DD


Hozzávalók:

  • fél kg magozott meggy
  • 2 dl tej
  • 2 dl tejszín
  • 8 dkg liszt
  • 4 dkg őrölt mandula
  • 12 dkg méz
  • 3 tojás
  • 1 tk. vanília-kivonat
  • vaj és liszt a forma kikenéséhez

Elkészítése:

  1. A tojásokat a mézzel habosra kavartam. Hozzáöntöttem a tejet, a tejszínt, és jó alaposan összedolgoztam a liszttel, a mandulával és a tojásos keverékkel.
  2. Ízesítettem pici sóval, vanília-kivonattal.
  3. Egy porcelán piteformát kivajaztam, elegyengettem benne a meggyet.
  4. Ráöntöttem a tejszínes keveréket, úgy, hogy nagyjából mindenhol egyenletesen legyen.
  5. Végül 45-50 perc alatt a 180°C-ra előmelegített sütőben készre sütöttem.
  6. Langyosan kanalazható, hidegen szépen szeletelhető. /Ezt nálunk sosem éri meg. :-)))/


Korábbi szilvás clafoutis receptem itt.

3 megjegyzés: