Egyéb érdekességek...rólam

2011. július 19., kedd

Spenótos frittata bazsalikomos paradicsomsalátával



Annak ellenére, hogy tegnap volt egy kis zápor itt a Balcsi déli partján, ma újra rettentő meleg van. Enni ugyebár kell, de semmi "nehezet" nem kívántam. Gyorsan kimentem a kertbe, összeszedtem az alapanyagokat, és összeütöttem ezt a frittatat, hozzá pedig paradicsomsalátát készítettem. Egyszerű és nagyszerű ebéd! Igazán jól esett! :-DD


Hozzávalók:


a frittatahoz:

  • 3 tanyasi tojás
  • 3 ek. tejszín
  • 1 marék friss spenót
  • 3-4 gerezd zúzott fokhagyma
  • olívaolaj
  • frissen őrölt bors
  • frissen reszelt szerecsendió
  • kb. 5 dkg parmezán

a salátához:

  • 2 nagyobb házi paradicsom
  • 1 kisebb vöröshagyma
  • friss bazsalikomlevelek (ennek hiányában 1 tk. szárított)
  • 2 ek. balzsamecet
  • olívaolaj
  • frissen őrölt fekete bors



Elkészítése:


A paradicsomokat felkockázom, a hagymát felkarikázom, tálba szórom őket. Az olajat összekeverem a balzsamecettel, a sóval és a borssal, ezután nyakon öntöm vele a zöldségeket. Amíg elkészül a frittata hűtőbe teszem, hogy az ízek összeérjenek.

A zúzott fokhagymát kevés olívaolajon megpirítom, rádobom a spenótleveleket, és egy kicsit megfonnyasztom őket. Ráöntöm a tejszínnel elhabart tojást. Sózom, borssal, szerecsendióval ízesítem, majd a tetejére parmezánt reszelek. Készre sütöm. Azonnal tálalom paradicsomsalátával és frissen sült bagettel (ha figyelünk a vonalainkra, akkor bagett nélkül).


Megjegyzés: A salátába dobálhatunk mozzarella vagy házi krémsajt golyókat is.

5 megjegyzés:

  1. Remek és látványára is csak azt tudom mondani. ÁÁÁÁÁÁ

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom, könnyű ebédet főztél.

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus látvány, mint egy absztrakt festvény:) A spenót nagyon finom és egészséges.

    VálaszTörlés
  4. Na nálunk ma pont ez volt az ebéd, csak cukkinivel, spenót helyett. Szuper kaja! Legközelebb spenóttal is kipróbálom!

    VálaszTörlés
  5. Most éppen bevállalnám. Tudod mit lehet meg is csinálom magamnak, egy kis kényeztetés nekem is jár. Csak épp friss spenót nincsen, úgyhogy valami mást kell belecsempésznem.

    VálaszTörlés