Egyéb érdekességek...rólam

2012. július 4., szerda

Mentás zöldborsófőzelék tükörtojással...

Mentás zöldborsófőzelék tükörtojással...


... az elmúlt 26 évben én és a cukorborsó főzelék nem kerültünk túl jó barátságba. Valószínűleg azért, mert a menzai elkészítési módja valahogy mindig is elrettentett. Fehér trutymó, amiben néhol felfedezhetőek zöld pöttyök...no, és az az édes íz...nálam teljesen kiverte a biztosítékot. Tegnap a Nők Lapja legújabb számát lapozgatva felcsillant a szemem: mentás cukorborsó főzelék??? Nocsak, mi a fene? Elolvasva a receptet, gondoltam: ez pont nekem való! Ma el is készítettem gyorsan vacsira...képzeljétek el, megszerettem! Azt hiszem, holnap is ezt főzök majd! :-D


Hozzávalók:


  • 80 dkg pucolt, zsenge zöldborsó
  • 4 dkg vaj
  • 4 dl tej
  • só, frissen őrölt bors
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 10 levél menta


Elkészítése:


A borsót megpárolom a vajon. Felöntöm tejjel, ízesítem sóval és borssal. Hozzáadom a mentaleveleket, a zúzott fokhagymát, és puhára főzöm a borsót. A mentalevelekkel együtt kiszedem a főzelék felét, leturmixolom. Visszaszedem a főzelékbe, mert ez fogja sűríteni. Tükörtojással tálalom.


Menta helyett friss petrezselyemmel is klassz!


Forrás: Nők Lapja 2012. július 4.

1 megjegyzés: