Egyéb érdekességek...rólam

2012. július 11., szerda

Zabpelyhes túrógaluska...

Zabpelyhes túrógaluska...


...prézli helyett dióval.  Az úgy volt, hogy ma reggel totál el voltam varázsolva, így hát a bevásárlás alkalmával krémtúrót sikerült vennem, amire persze már csak a "túrógombóc" készítésekor döbbentem rá. Azaz, csak gombócot készítettem volna, de mint tudjuk a krémtúró nem jó bele, ezért lett belőle galuska... Szóval...akinek krémtúrója van, galuskát készít, akinek meg nem, az gombócot. Ez van...szeles csaj vagyok...de ez a galuska akkor is finom, úgyhogy a blogra vele...:-D  


Hozzávalók:

  • 500 g krémtúró
  • 3 kisebb, egész tojás
  • 100 g finomra darált zabpehely
  • ízlés szerint méz (2-3 ek.)
  • egy nagy csipet só
  • 1 nagy citrom reszelt héja

a tálaláshoz:



Elkészítése:


A zabpelyhet, a túrót, a tojásokkal összekeverem. A masszát sóval, reszelt citromhéjjal és mézzel ízesítem. Bő, forrásban lévő sós vízbe evőkanálnyi adagokat szaggatok. A galuskák akkor főttek meg, ha feljönnek a víz felszínére. Megforgatom a galuskákat olvasztott vajban  3-3 darabot tálalok egy tányérra. Megszórom őket pirított dióval, majd tejfölt és lekvárt pöttyözök rájuk.

Ihlet: Macikonyha: Zabpelyhes túrógombóc


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése