Egyéb érdekességek...rólam

2012. július 21., szombat

Bazsalikomos paradicsomleves...

Bazsalikomos paradicsomleves...



... nem vagyok túl nagy paradicsomleves rajongó. Évente úgy kétszer jön rám a "paradicsomleves ehetnék", de akkor nagyon. :-D Eljött az egyik ilyen alkalom, úgyhogy bevettem magam a konyhába, és gyorsan el is készítettem. A sűrű, olaszos ízesítésű, nem édes, bazsalikomos változatra esküszöm. :-)


Hozzávalók:


  • 1 kisebb fej vöröshagyma, felaprítva
  • 2 nagyobb gerezd fokhagyma, felaprítva
  • 1 nagy csokor bazsalikom. felaprítva
  • 1 kg hámozott paradicsom, felkockázva
  • egy csepp méz
  • 1-2 ek. balzsamecet
  •  só, frissen őrölt fekete bors


a tálaláshoz:


  • személyenként 1 szelet teljes kiőrlésű kenyér
  • füstölt, reszelt sajt

Elkészítése:


A hagymát és a fokhagymát egy kevés olívaolajon üvegesre pirítom. Hozzáadom a felkockázott, hámozott paradicsomot, és a felaprított bazsalikomlevelek felét. Ízesítem sóval, borssal, mézzel és egy kevés balzsamecettel. Alacsony lángon addig főzöm, míg a paradicsomok teljesen megpuhulnak. Közben, ha szükséges, 1 dl vízzel hígítom.  Le is lehet turmixolni, de én úgy szeretem, ha vannak benne nagyobb paradicsomdarabok is. Füstölt sajtos pirítóssal és friss bazsalikomlevelekkel tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése