Egyéb érdekességek...rólam

2012. július 28., szombat

Sóskamártás posírozott tojással...

Sóskamártás posírozott tojással...

 ... a szívemnek legkedvesebb főzelék. Természetesen az apai nagyanyám és anyukám készíti a legjobban, de sajnos ők nincsenek mindig kéznél, úgyhogy nekem is meg kellett próbálkoznom az elkészítésével. Anyukám csak tejjel engedi fel, gondoltam kipróbálom fele-fele arányban tejszínnel, ami egyáltalán nem rontotta el. Mi savanyúan szeretjük, azonban aki esetleg szeretné egy kevés mézet, 'urambocsá' cukrot is tehet bele a dinszteléskor. Tükörtojással, főtt tojással, posírozott tojással, pörkölttel stb. lehet tálalni...kinek, mi tetszik... :-)  

Még egy valamit, mielőtt a receptre térnék. Nézegettem a blog kezdetéről származó bejegyzéseket, és a képek láttán erősen sírhatnékom támadt, úgyhogy elhatároztam újrafényképezem az összeset. Szóval ne lepődjetek meg, ha időnként egy kicsit nosztalgiázom, és egy-egy régi receptet is belinkelek ("nosztalgia" címszó alatt)!

Hozzávalók:


2-3 személyre


  • 1 nagy tál zsenge sóska, megtisztítva 
  • 2-2,5 dl tej
  • 2 dl főzőtejszín
  • só, frissen őrölt bors
  • 3-4 ek. Graham liszt
  • olívaolaj


a posírozott tojáshoz:


  • 2 liter víz
  • 4 ek. 10%-os ecet
  • 4 tojás

(posírozott tojás = buggyantott tojás)


Elkészítése:


Nagyobb lábosban a lisztből és az olajból rántást készítek. Fokozatosan adagolom bele a megtisztított sóskaleveleket. Közben folyamatosan kevergetem, sózom, borsozom. Amint a sóska sötétzöld színűre fonnyadt, felöntöm tejjel, tejszínnel. Egy kisebb fazékban felforralom az ecetes vizet. Egy kézi habverővel örvényt keverek bele, ide engedem egy merőkanál segítségével egyenként a tojásokat. Mérsékelem a lángot, és tojásonként 3 percig posírozom őket. Akkor lesz tökéletes, ha a fehérje szépen bevonja a sárgáját, belül a sárgája folyós marad. Kiveszem a tojásokat, gyorsan jéghideg vízbe mártom őket, lecsepegtetem, sózom, borsozom, és már tálalom is az elkészült főzelékkel.


Nosztalgia:



 


1 megjegyzés:

  1. Cukkinivel még nem készítettem, jó ötlet a változatos felhasználásról. Nagyon szépek ezek a sütik:)) Imádom!

    VálaszTörlés