Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 26., péntek

Sárgaborsó főzelék ínyenc fasírttal




Biztos vagyok abban, hogy mindenki készített már életében sárgaborsó főzeléket. Nekem például az egyik kedvenc főzelékem, ezért sokszor szerepel nálunk az étlapon. Most ezzel a fasírttal dobtam fel egy kicsit, hogy ne legyen annyira hétköznapi. Sütöttem még hozzá egy kis tejfölös kiflit is, ezzel koronáztam meg a ebédünket.

Jó étvágyat hozzá!!!


Hozzávalók:

a főzelékhez:

  • 50 dkg sárgaborsó
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma
  • őrölt fekete bors
  • olaj
  • vaj a rántáshoz
  • 2-3 ek. Graham-liszt a rántáshoz
  • 2-3 kisebb babérlevél
  • 3 gerezd fokhagyma
  • víz
  • 2-2,5 dl tejföl (van, aki nem tesz bele, de mi így szeretjük...jó tejfölösen)



      Elkészítése:

      1. A sárgaborsót alaposan megmostam és egy éjszakára vízbe áztattam, majd leszűrtem.

      2. A lisztből kevés zsiradékon világos rántást készítettem.

      3. A hagymát felszeleteltem és kevés olajon üvegesre pirítottam.

      4. Megszórtam pirospaprikával és felöntöttem 2-2,5 liter vízzel.

      5. Ezután hozzáadtam a sárgaborsót, ízesítettem sóval, borssal, babérlevéllel, fokhagymával és fedő alatt puhára főztem. Közben pótoltam az elfőtt folyadékot és néha kevertem rajta egyet nehogy kifusson. (Felhabosodik ugyanis.)

      6. A kihűlt rántást összekevertem egy kis főzeléklével, és simára kevertem, és beleöntöttem a lábasba.

      7. Az egészet összeforraltam, ismét kivettem egy kevés levet, és elkevertem a tejföllel, majd az egész főzelékkel.

      8. Ínyenc fasírttal tálaltam.






      Hozzávalók:

      a fasírthoz:

      • 50 dkg darált hús (most disznóból)
      • 3 ek. zabkorpa /Az eredeti recept 5 dkg szikkadt kenyérbelet ír, amit 2 dl tejbe kell áztatni és úgy a húshoz keverni. Én viszont nem szeretem, ha a fasírtban kenyérféle van, ezért mindig zabkorpával készítem. Egészségesebb így. /
      • 2 ek. száraz vermut (pl. Martini)
      • 10 dkg parmezán vagy parmezán jellegű sajt (pl. Grana Padano)
      • 2 gerezd fokhagyma
      • 1 tojás
      • 1/2-1/2 ek. szárított bazsalikom, morzsolt oregánó és őrölt kömény
      • 1/4 kávéskanál cspős, őrölt paprika
      • 1 púpos kávéskanál só
      • 12 szelet vékonyra szelt, lehetőleg jó széles füstölt szalonna (nálam bacon)



        Elkészítése:


        1. A sütőt előmelegítjük 200 °C-ra (gázsütőn 6-os fokozat) és sütőpapírt terítünk egy 30X40 cm-es tepsibe.

        2. A zabkorpát, a fűszereket, a megreszelt parmezánt, a vermutot, az összezúzott fokhagymát, a húst, a tojást és a sót alaposan összedolgozzuk

        3. A húsos masszából 12 db golyót készítünk, mindegyiket szalonnába csavarjuk, és egymás mellé fektetjük őket a tepsiben - az a részük kerüljön alulra, ahol a szalonnaszeletek vége van.

        4. A fasírtokat 30 perc alatt megsütjük a forró sütőben.

        5. Bármilyen főzelékhez remek feltét.



        Megjegyzés: 12 fasírt lesz belőle.


        Forrás: Az ínyenc fasírt Stahl Judit Gyors húsos ételek c. könyvéből származik némileg módosítottam persze.

          9 megjegyzés:

          1. Nagyon guszta lett a fasírt. A sárgaborsót én is szeretem. :))

            VálaszTörlés
          2. ínycsiklandó.
            de képzeld el ezt a menüt az én orvos által előírt műtét utáni diétámra: no hagyma, no fokhagyma, no Martini, no disznóhús, no bacon.
            még-még a disznóhúst lecserélem, no de a hagymákkal mi legyen?
            ráadásul olyan fini a sárgaborsó főzi.
            (hab a tortán borsóból sincs megengedve a száraz :( )
            szóval egészségetekre, soha ne műtsenek epével.

            VálaszTörlés
          3. A sárgaborsó nekem is bejön, és nagyon guszta a fasírtod baconnel!

            VálaszTörlés
          4. Éppen tegnap jutott eszembe ez a jó kis főzelék! Nagyon szeretjük és nagyon mutatós a fasírtod is!

            VálaszTörlés
          5. Lányok! Köszönöm a kedves megjegyzéseket! :-D


            4Gyerek! :((( Jobbulást kívánok Neked, gyógyulj meg mielőbb!!! :-D Meddig kell diétáznod??? Ajajjj, nem is tudom hogy bírnám ki, ha nem ehetnék hagymát, bacont, disznó husit...bele se merek gondolni... Még 1x jobbulást és kitartást kívánok Neked! Pihenj sokat, és köszönöm, hogy felém jártál! :)))

            VálaszTörlés
          6. Ezt én is nagyon szeretem!

            Jöhet!:-D

            VálaszTörlés
          7. köszi-köszi. még fél év.
            brutálisnak hangzik, de amilyen brutál fájdalmaim voltak, akkor inkább fél év, s utána legyek közel a régi.
            addig tiszta csupe szem és fül leszek, majd jól megjegyzek minden fogamra valót. akkor aztán jön a kényeztetés. hisz épp nyárelő lesz, minden friss finom zöld a piacon....alig várom.

            VálaszTörlés
          8. Istenien nez ki! Holnap pont lencsefozeleket csinalok fasirttal, lehet, hogy lopok egy-ket otletet innen a fasirt felturbozasahoz :)

            VálaszTörlés