Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 18., csütörtök

Mézes rebarbaratorta



Néhány héttel ezelőtt egy nagyon kedves ismerősömtől, Vilmától ajándékba kaptam mélyhűtött rebarbarát. Nagyon örültem neki (és köszönöm szépen még egyszer Vilmának), mert már régóta ki szerettem volna próbálni ezt a tortát. Hamar elkészült, isteni finom volt, és rendkívül jól passzolt a délutáni kávénkhoz, teánkhoz. Aki szereti a rebarbarát, annak mindenképpen ajánlom! :-D

Hozzávalók:

(kb. 8 szelet)

a tésztához:
  • 12,5 dkg Graham-liszt (sima is lehet)
  • 12,5 dkg sima liszt
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 1 ek. tejföl
  • 1 dl méz
  • 5 dkg puha vaj
  • 1 kk. őrölt fahéj (az eredeti receptben nem szerepel)

a töltelékhez:

  • 75 dkg rebarbara
  • 1 dl méz
  • 2 mokkáskanál őrölt fahéj

a forma kikenéséhez:
  • vaj

a tetejére:

  • 1 csomag vaníliás cukor (esetemben elmaradt, így is elég édes szerintem)

    Elkészítése:

    1. A tésztához a lisztet a sütőporral elkeverjük, majd a többi hozzávalóval eldolgozzuk. Felhasználásig hűtőbe tesszük.


    2. A rebarbaráról a külső hártyát lehántjuk, ugyanúgy, mint a spárgánál, majd a szárakat kb. 1 centis darabokra vágjuk. Egy tálban a mézzel és a fahéjjal összekeverjük.






    3. Egy 26 cm átmérőjű, alacsony peremű tortaformát kikenünk. (Én piteformát használtam.) A tésztát úgy nyomkodjuk bele, hogy kis pereme is legyen.

    4. A mézes rebarbarát egyenletesen ráterítjük, egy kicsit bele is nyomkodjuk, és előmelegített sütőben, közepes lánggal (180°C, légkeveréses sütőben 165°C) 40-45 percig sütjük.

    5. Ha a torta langyosra hűlt, a tetjét vaníliás cukorral meghintjük (ez utóbbi el is maradhat).

    6. Cikkekre vágva tálaljuk.




    Tipp: Aki szereti, a tésztára a töltelék alá 1-2 evőkanál darált diót is szórhat.


    Forrás: A recept erről az oldalról származik.

    7 megjegyzés:

    1. Még sosem ettem rebarbarát.De mindig csábít!:-)

      VálaszTörlés
    2. Szivesen megkóstolnám,még soha nem ettem reberbarát.

      VálaszTörlés
    3. Délután a gyűjtő oldalon már ácsingóztam utána, de nem értettem, honnan a rebarbara. Már értem! Nagyszerű!

      VálaszTörlés
    4. Ezt a rebarbarát is ideje volna már megkóstolnom. Guszta torta!

      VálaszTörlés
    5. Én sem ettem még rebarbarát, de a torta gyönyörű

      VálaszTörlés
    6. Csatlakozom. Én sem ettem még rebarbarát. De ezt szívesen megkóstolnám. Csodás az étkészlet!

      VálaszTörlés
    7. Hát, lányok...tessék azt a rebarbarát kipróbálni! Fahéj, méz, rebarbara...imádom! :)) És, ami a legjobb, hogy megpucolva le is fagyasztható! :)))

      VálaszTörlés