Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 8., hétfő

Brokkoli krém baconnel és zsemlével


A hétvégén elég aktívan sütöttem-főztem. Ez a kenőke egyik vacsorára készült frissen sült zsemlével. Brokkoli krém még nem volt nálunk sosem, de, hogy milyen finomra sikerült... :-))) Még másnap reggelire is ezt ettük. Amúgy nagyon szeretjük a péksüteményre kenhető krémeket, mert nagyon hamar elkészülnek, laktatóak és finomak. 
Limara receptje alapján császárzsemlét szerettem volna készíteni hozzá, de nem igazán volt kedvem formázgatni, így sima zsemléket sütöttem. Annyit változtattam a receptjén, hogy cukor helyett mézet, kenyérliszt helyett pedig simát használtam, valahogy nekünk jobban ízlik így. Nagyon puha, jó állagú, lyukacsos a tésztája, másnap is remekül élvezhető. Ha van egy kis ideje valakinek, érdemes nekiállni zsemlét sütni, mert a bóótival még köszönő viszonyban sincs. 

Hozzávalók:

a brokkolikrémhez:

  • 1 nagy fej brokkoli
  • fél csomag szeletelt bacon
  • 2 dl tejföl
  • 1 dl majonéz
  • 2 tubus natúr krémsajt
  • 1 kisebb fej zúzott fokhagyma
  • őrölt fehér bors
  • szerecsendió
  • 1 tk. dijoni mustár


     
    Elkészítése:


    1. A brokkolit megmostam, rózsáira szedtem, és sós vízben puhára pároltam.

    2. Amíg a brokkoli puhult, a tejfölt, a krémsajtot, a majonézt és a mustárt simára kevertem.

    3. A brokkolit leszűrtem, villával pürésítettem.

    4. A szalonnát felkockáztam és egy teflonserpenyőben megpirítottam. Papírtörlőn lecsepegtettem.

    5. A sajtos keveréket, a pürésített brokkolit és a bacont összekevertem, ízesítettem sóval, borssal, frissen reszelt szerecsendióval és fokhagymával.

    6. Tálalásig a hűtőben pihentettem, hogy jól összeérjenek az ízek.





    Hozzávalók:

    a zsemléhez:

    (Limaránál is megtalálhatjátok császárzsemle néven, de azért én is leírom)


    • 70 dkg BL 80 liszt (most BL 55-öt használtam, ezzel is nagyon finom lett)
    • 2 tk só
    • csipet aszkorbinsav
    • 250 ml víz
    • 220 ml tej
    • 5 dkg vaj
    • 1 tk. cukor (én mézet használtam)
    • 2 dkg friss élesztő
    • a tetejére szezámmag


    Elkészítése:

    1. A vajat apró kockákra vágtam, majd a többi hozzávalóval együtt a szokásos módon eljárva sima tésztát dagasztottam.

     2. Kelesztőtálban duplájára kelesztettem, lisztezett deszkán átdolgoztam és 12 egyenlő részre osztottam (115 g egyenként).

    3. A tésztákat egyenként gömbölyítettem,zsemléket formáztam.

    4. Szilikonlappal bélelt tepsibe helyeztem őket, és ismételten hagytam, hogy a duplájára keljenek.

    5. A tetejüket megspricceltem vízzel és 200°C-ra előmelegített, gőzös sütőben nagyjából 30 perc alatt megsütöttem őket.


    Forrás: A zsemle Limarától, a brokkoli krém saját elképzelés alapján készült.

    7 megjegyzés:

    1. Annyira jók a kencéid... Imádom őket!

      A zsemlék meg! Mosolyognak a képen :-)

      VálaszTörlés
    2. Hű de guszta, nagyon finom lehet, így még én is megenném a brokkolit

      VálaszTörlés
    3. De szépek a zsemlék. Én karfiolos kencét csináltam a hétvégén.

      VálaszTörlés
    4. Nagyon szépek a zsemlék :) ! A kencét meg viszem :) !

      VálaszTörlés
    5. Hűű, nagyszerű a krém! Meg a pékáru is csini!:)

      VálaszTörlés
    6. Tényleg nagyon finom lehet, ilyen hozzávalókkal, hmmm!
      No és azok a zsömik :)

      VálaszTörlés
    7. Lányok, tényleg nagyon finom. Egy szempillantás alatt eltűnt! :-DDD

      VálaszTörlés