Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 5., péntek

Narancslekváros - mandulás croissant




Minden nap fél 7-kor ébredek, így mondhatjuk, hogy nem vagyok egy későn kelő típus. Azért hétvégeken még nekem is jól esik néha egy kis lustálkodás, utána pedig egy ráérős reggeli: friss kávéval, gyümölcslével, zabkásával vagy esetleg friss péksüteménnyel. Ez a karácsonyi ízvilágú croissant is kiváló ilyen alkalmakkor (vagy akár az ünnepekkor). Előző este elkészíthetjük, és reggel semmi más dolgunk nincs, csak a sütőt kell bekapcsolnunk. Mire megsül az első adag kiflink, addigra lefő a kávé is. 15 perc alatt kész van a pompás reggelink, utána pedig nyugodtan lustálkodhatunk tovább a pihe-puha ágyikónkban. :)))



Hozzávalók:

  • 2 x 275 g előre kinyújtott leveles tészta 
  • sűrű narancslekvár (ízlés szerint, ki mennyire szeretné édesre)
  • darált mandula (annyi, hogy a narancslekvárral összekeverve jól kenhető masszát kapjunk)
  • 1 tojás a lekenéshez
  • 1 tk. őrölt fahéj
  • 3 csipet őrölt kardamom
  • 1 marék mazsola (Ildy, Csibe és akik még nem szereti, nyugodtan hagyja ki!!! :)))) )




    Elkészítése:

    1. A sütőt előmelegítette 180°C-ra.

    2.  Először a krémet készítettem el. A narancslekvárt egy kanál segítségével jól kikevertem a mandulával és a fűszerekkel. Kóstolgassuk közben, és ha úgy érezzük, hogy számunkra megfelelően édes, akkor már ne adjunk hozzá több lekvárt. Legvégül adjuk hozzá a mazsolát.

    3. A deszkát megliszteztem, és az előre kinyújtott tésztát kiterítettem rajta.

    4. 3 egyenlő méretű téglalapra osztottam egy kés segítségével, majd a téglalapokat - srégen - háromszögekre vágtam.

    5. Mindegyik háromszög végére rajtam egy kis tölteléket, az ujjbegyemmel eligazgattam, majd jó szorosan feltekertem az összeset.

    6. Szilikonlappal bélelt tepsire helyeztem a kifliket, megkentem felvert tojással és az előmelegített sütőben megsütöttem őket. Nagyjából 15 perc lehetett.



    Forrás: Ötlet a Szuflé Magazinból.

    17 megjegyzés:

    1. Narancs, fahéj, kardamom csúúúcs!! Annyira guszták és csinosak! Nemárhogy izét is tettél bele!:)

      Jót mosolygok magamban, mert most már biztos, hogy egymás gondolatait olvasgatjuk:)

      VálaszTörlés
    2. Ildy! Köszi szépen! Képzeld...olyan illatok terjengtek a lakásban, amíg sült, hogy azt hittem elájulok! Muszáj kipróbálnod!!! Hihi, micsoda kis "boszik" vagyunk: gasztromániásak, csoki, fahéj, kardamomimádók és még gondolatolvasunk is. Eszméletlen!!! :)))))

      VálaszTörlés
    3. de a fokozottab nyálkiválasztás érdekében hol van a keresztmetszeti fotó?
      vagy annyira jó volt, hogy nem lehetett némi fotó kedvéért megállni az evés közepén?
      amúgy ha ez történt, elhiszem.

      VálaszTörlés
    4. 4Gyerek! Hááát, igen...annyira finom lett ez a péksüti, hogy néhányat alig tudtam a falánk manócskáktól ellopkodni lefényképezés céljából. De megígérem neked, hogy legközelebb - mert talán nem is olyan soká' lesz újabb variáció a croissant témára - készítek keresztmetszeti fotót is, hogy ti is láthassátok! :))

      VálaszTörlés
    5. Mit látok, kotyogó! Nem csak én használok ilyesmit, ez megnyugtató :D Nagyon tetszenek a képek, egész megjött a kedvem a reggeli "pékeskedéshez". Mandula, narancs, kardamom, hmm...

      VálaszTörlés
    6. A keresztmetszeti fotót én is hiányoltam, de erősen szugeráltam a képet, hátha itt terem előttem egy tesztpéldány.:) Nem így, hát el kell majd készítenem. Az illata fenséges lehet, az ízéről nem is beszélve.

      Kardamomot hol szoktál venni egyébként?

      VálaszTörlés
    7. Timus! Naná, hogy kotyogós a kávéfőző!Isteni kávét főz...és reggel, amikor érzem a frissen főtt kávé illatát...hmmmm mennyei. A croissant csak az élvezetek fokozása! Nah, jóó...befejezem, mert mindjárt éhes leszek! :-DD

      VálaszTörlés
    8. Ms. Poppy! Jóóó, jóóó...lesz legközelebb keresztmetszeti fotó! MEGÍGÉREM!!! :))) A szugerálás nekem sajnos, eddig még nem jött be. Lehet, hogy nem jól csinálom?! :-DD Kardamomot általában bioboltban szoktam venni /itt mindig kapok őrölt változatot/, vagy ha fűszeresnél járok, akkor ott. :-D

      VálaszTörlés
    9. Akkor lehet, hogy nem csak az én készülékemben van a hiba?:D
      Köszi a gyors választ!

      VálaszTörlés
    10. Ms. Poppy! Háát, nagyon úgy néz ki, hogy az enyémmel is gond van. :(( Szívesen. Remélem sikerül kardamomra lelned?! :))

      VálaszTörlés
    11. Ugye van még? Mert ez valami isteni finom lehet!
      Listára fel vele :)

      VálaszTörlés
    12. nagyon-nagyon hangulatos a kép. bravo!

      VálaszTörlés
    13. Nagyon tetszik és biztos finom is!

      VálaszTörlés
    14. Bár nem vagyok narancslekvár rajongó, de ezek a képek annyira csodásak, hogy most szívesen befalnék 1-2 darabot

      VálaszTörlés
    15. Két napja főztem narancslekvárt...mézzel... ;) Már tuti, hogy croissant is lesz belőle... :D

      VálaszTörlés
    16. Csibe! Sajnos elfogyott, de lesz még hamarosan croissant! Várom a visszajelzésed, ha elkészítetted!! :)))

      Bianka! Nagyon örülök, hogy megkóstolnád, annak ellenére, hogy nem igazán kedveled a narancslekvárt. Ezek szerint megtette a hatását a fénykép! Számomra nincs is ennél nagyobb öröm...:)))

      Egycsipet! Helyes! Helyes! Annnnyiraaa, de annyiraaa szépen kérlek...olyan régóta keresek egy mézes narancslekvár receptet. El szabad kérni, vagy felteszed a blogodra???!!! Úgy szeretném elkészíteni karácsony előtt....léééégysziiii, léééégyziiii :-DDD

      VálaszTörlés
    17. Ottisnak és Dr. Peppernek is nagyon köszönöm a kedves hozzászólást. :-DDD

      VálaszTörlés