Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 24., szerda

Csicseriborsó-leves




Említettem már, hogy a hagyományos ízek mellett nagyon kedvelem az újdonságokat is. Ez az étel is egy ilyen újdonság - legalábbis számomra. Nem is gondoltam volna, hogy a csicseriborsó milyen jól passzol a zöldbabhoz. Klassz, laktató leves és még a vegetáriánusok is fogyaszthatják! Jó étvágyat kívánok hozzá! :-)))

Hozzávalók:

  • 15 dkg száraz csicseriborsó
  • 10 dkg mirelit, darabolt sárgahüvelyes zöldbab
  • 0,5 dl húsleves
  • 2 ek. vaj
  • 1,5 dl tejszín
  • 1 tk barna cukor (méz; én kihagytam)
  • 4 ek étolaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd zúzott fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1-1 mokkáskanál só és őrölt fekete bors

Elkészítése:


1. A vékony cikkekre vágott vöröshagymát megfuttatjuk az étolajon, majd hozzáadjuk az előző napon beáztatott csicseriborsót és a zöldbabot.
2. Felöntjük 1 liter vízzel, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, a húslevest (és a barna cukrot), sózzuk-borozzuk.

3. 15 percig főzzük fedő alatt, gyenge lángon, majd hozzáadjuk az apróra vágott petrezselyemzöldet, a tejszínt, a vajat, és kevés sóval utánaízesítjük.

4. Még egyszer felforraljuk, majd megszórjuk apróra vágott petrezselyemmel.

5. Elvileg barna kenyér illene hozzá, de szerintem kenyér nélkül is nagyon laktató.


Forrás: Nők Lapja Konyha 2010. novemberi száma

5 megjegyzés:

  1. Ez aztán a rostdús étek!:) Én sem ettem még csicserit babbal, de nem lehet rossz. Nagyon gusztán tálaltad!

    VálaszTörlés
  2. Eddig csicseriborsóból csak fasírozottat készítettem, levest még nem, de ígéretes ez a reci.:-)

    VálaszTörlés
  3. Még sosem ettem levesbe, de finom lehet

    VálaszTörlés
  4. Bianka, Ildy, Nelli! Tessék kipróbálni, nagyon klassz kis leves! :))

    VálaszTörlés
  5. Mézeskalács, Hobbychef, Graffyka, Orsi! Üdvözöllek benneteket a rendszeres olvasóim között! Gyertek csak, gyertek... :-D

    VálaszTörlés