Egyéb érdekességek...rólam

2010. november 14., vasárnap

Túrós rolád


Ez a poszt azért tér el egy kissé az általam megszokottól, mert a süti elkészítésénél - már régóta szerettem volna a receptet magaménak tudni, hogy egyedül is elkészíthessem - én most csak szorgosan segédkeztem, jegyzeteltem és fényképeztem. Édesanyám egyik finomságát hoztam ismét, és mivel szerintem ő készíti el úgy, ahogy az számomra a legfinomabb és a legszebb, így megkértem, hogy süssük meg közösen.  Erről a süteményről azt kell még tudni, hogy egy fiatalkori barátnőjétől kapta, azóta ünnepekkor, hétvégén rendszeresen készíti. Annyira finom, hogy nem tudjuk megunni!!! :-)))

Hozzávalók:

a tésztához:
  • 16 dkg liszt
  • 10 dkg vaj vagy margarin
  • 2 evőkanál jó minőségű cukrozatlan kakaópor
  • 3 ek porcukor
  • 1 késhegynyi szódabikarbóna
  • 1-2 kanál tej
  • 1 csipet só 
  • 1 tojás sárgája

a töltelékhez:
  • 4 tojás sárgája
  • 24 dkg porcukor 
  • 3 ek. búzadara
  • 2 csomag túró (500 g)
  • 1 csomag mazsola (akik nem szeretik nyugodtan tehetnek helyette magozott meggyet)
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 5 tojás fehérje





Elkészítése:

1. Először a tésztát készítjük el. Ehhez a lisztet, a sót, a szódabikarbónát, a kakaót és a porcukrot összevegyítjük, majd a puha vajjal, a sárgájával és annyi tejjel, amennyit felvesz gyenge tésztát gyúrunk.

2. Lisztezett deszkán két bucit formázunk, és mindkettőt vékonyra nyújtjuk. Két vékonyabb (régebbi típusú) őzgerinc formát kivajazunk, kilisztezünk, és a tésztát a sodrófa segítségével belehelyezzük. A végek jócskán ki kell hogy lógjanak a formából.

3. A töltelékhez a túrót áttörjük, ezután a többi hozzávalóval együtt jól kikeverjük. A végén hozzáforgatjuk a tojások felvert habját.

4. A masszát a formákba töltjük, és a lelógó szélekkel (egyenletesen ráhajtjuk, picit lenyomkodjuk) befedjük a tetejét.

5. A két őzgerincformát 180°C-ra előmelegített sütőbe toljuk, és tűpróbáig sütjük. Kb. 30 perc alatt megsül, de igazából sütő függvénye.

6. Megvárjuk míg a süti meghűl, kiügyeskedjük a formákból, és a vonalak mentén felszeleteljük. Porcukrot még szórhatunk rá díszítésként, de nem muszáj!

Jó étvágyat hozzá!

13 megjegyzés:

  1. Nagyon ínycsiklandozó! Felvéve a listára :)

    VálaszTörlés
  2. Erinacea! Köszi szépen, remélem ízleni fog nektek is! :))

    VálaszTörlés
  3. Hátezannnyirajó! Csókoltatom anyukát, a barátnőt, meg mindenkit!!:))

    VálaszTörlés
  4. Hogy én mennyire szeretem!...és milyen régen ettem már :o nálunk is anyu szokta készíteni, el is kérem majd tőle a receptet...legyen ismét egy kis nosztalgia :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű és nagyon guszta!!!! Látszik rajta mennyire finom lehet. Köszönöm anyukádnak ezt az isteni receptet!!! Már viszem is magammal:)

    VálaszTörlés
  6. De régen sütöttem!Köszi, hogy eszembe juttattad!:-)

    VálaszTörlés
  7. nagyon jól néz ki! én is felvettem a listámra.

    VálaszTörlés
  8. Ez aztán ütős! Nagyon tetszik, látványra és el tudom képzelni milyen finom is! :)

    VálaszTörlés
  9. Hű nagyon guszta, ki fogom majd próbálni

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jól néz ki és persze finom is lehet! Mentettem... :)

    VálaszTörlés
  11. Nézzé' be, mert naná, hogy visszakapod:)
    http://ildygastro.blogspot.com/2010/11/lovely-lettem.html

    VálaszTörlés
  12. Lányok! Mindenkinek nagyon köszi! Akik még nem próbálták ki, azoknak mindenképpen ajánlom! :))

    Ildy! Átadtam anyunak, üdvözöl és köszöni szépen! :-) Én pedig nagyon köszönöm a díjat! Benézek hamarosan hozzád, csak most egy kicsit káosz van nálam! :))

    VálaszTörlés