Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 20., szerda

Kakaós- fahéjas- kardamomos csiga Graham liszttel VKF 38.-ra


A második receptet, amit a VKF 38. fordulójára terveztem, régóta tökéletesítgettem. Ez lett a végleges verzióm, amit most nektek is megmutatok. Rendkívül finom, egészséges és még másnap is puha a tésztája.  A fűszerek az enyhén karamellizálódott mézzel is szuperül harmonizálnak. Egy tartalmasabb leves mellé vagy gyerkőcöknek reggelire, uzsonnára egy bögre tej kíséretében ajánlom!

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 42 dkg Graham liszt + a nyújtáshoz
  • 1 tk. só
  • 3 ek. + 1 tk méz
  • 1 csipet aszkorbinsav
  • 150 g joghurt
  • 1 dl langyos tej
  • 22 g friss élesztő
  • 55 g vaj v 3 ek. olívaolaj
  • 2 tojás

    Az ízesítéshez

    ízlés szerint:
    • cukrozatlan, jó minőségű kakaópor
    • őrölt fahéj
    • őrölt, zöld kardamom
    • méz

    a locsoláshoz:

    • kb. 1 dl tej
    • méz 1-2 tk.






      Elkészítése:

      1. Az élesztőt belemorzsoltam a langyos tejbe, hozzáadtam 1 tk. mézet és hagytam, hogy felfusson.

      2. A lisztet átszitáltam, elkevertem benne a sót és az aszkorbinsavat. A közepébe mélyedést készítettem, beleütöttem a tojásokat, hozzáadtam a joghurtot, a mézet, (a vajat vagy) az olajat, a felfutott élesztőt és a robotgépem dagasztóspiráljával lágy, ruganyos tésztát dagasztottam. (Ha túl lágy lenne, adjunk még hozzá egy kevés lisztet. Minden hozzávaló szobahőmérsékletű legyen!)

      3.Kilisztezett kelesztőtálba tettem, megszórtam a tetejét egy kevés liszttel és langyos helyen hagytam, hogy duplájára keljen (1-1,5 óra).

      4. Miután megkelt a tészta, lisztezett deszkán átgyúrtam, kipüföltem belőle a levegőt. Két részre osztottam, vékonyra kinyújtottam (2-3 mm), megszórtam a kakaó, fahéj, kardamom keverékével, meglocsoltam mézzel, felcsavartam, majd kb. 1 cm-es darabokra vágtam őket. Szilikonlappal kibélelt sütőn hagytam a csiguszokat 30 percet pihenni.

      5. Ezután meglocsoltam mindegyiket mézes tejjel, és 180°C-ra előmelegített sütőben megsütöttem őket. (20-25 perc, de sütőtől is függ!)

      6. Rácson hagytam a tésztákat kihűlni. Babgulyás mellett kiváló második fogás volt!!!


      12 megjegyzés:

      1. Szééép ! A csajoknak kérek kettőt reggelire ( magamnak csak azért nem , mert nem szoktam reggelizni ) .

        VálaszTörlés
      2. Dia! Köszi! :)

        T. Bogár! Köszi és már küldöm is! (Én sem szoktam amúgy reggelizi, így megértem, de küldtem neked is azért délutáni rágcsának :)))!)

        VálaszTörlés
      3. Hű, micsoda illatok lehettek a konyhádban!:) Klassz recept!

        VálaszTörlés
      4. Nagyon finom lehet! Méz, fahéj, kardamom... Mmmm! :)

        VálaszTörlés
      5. Megtöröm a sort: én bizony szoktam reggelizni :-) Tehát holnap reggelre, ha szabad :-D

        A második képet imádom! Annyira hangulatos...

        VálaszTörlés
      6. Csajok! Mindenkinek köszi, aranyosak vagytok! :)

        Viki! Természetesen szabad, holnap reggelire küldöm is a langyos, finoman illatozó péksütiket! :)))

        VálaszTörlés
      7. Mmm csigaaa!! Illatos fincsi csigaa!

        VálaszTörlés