Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 1., péntek

Sütőtökös muffin


Ezen a héten, ha jól emlékszem, még nem is volt sütőtökös recept, pedig ígértem, hogy lesz (sok), de azért nem akartam túlzásokba esni "sütőtökileg" /elég csúnyán fogalmaztam, bocsánat :) /, ezért inkább úgy döntöttem, hogy minden héten mutatok egyet vagy kettőt. Ez a muffin - a sok-sok muffinvariáció között - az egyik nagy kedvencem. Egyrészt nagyon egészséges, másrészt nagyon laktató. Igyekszem a táplálkozásomra  odafigyelni, és tudom, hogy rengeteg a sütemény a blogomon, de én inkább sütni szeretek, mint sütit enni. Mindig igyekszem megtartani azt "A BIZONYOS MÉRTÉKET". Arra is - manapság egyre inkább - próbálok nagyon ügyelni, hogy amit eszik a család, az mind válogatott minőségű alapanyagból készüljön (nagy a kert, már láthattátok, így alapanyagban nincs hiány), egészséges és egyben finom is legyen. Úgy gondolom, hogy ez a muffin (talán) megfelel ezeknek a követelményeknek (a sütőtök és a méz is saját termés). Fogyaszthatjuk akár reggelire, tízóraira, uzsonnára vagy akár desszertként is. Egy bögre langyos tej nekem mindig lecsúszik mellé.

Külön köszönet a Reformnasik blog írójának a szuper receptért!

Hozzávalók:

  • 2,5 csésze teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 0,5 csésze méz
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 1/4 tk őrölt gyömbér
  • 1/2 tk só
  • 1 tojás
  • 1 csésze sütőtökpüré
  • 1 csésze natúr joghurt
  • 1/4 csésze olaj
  • 3 marék durvára vágott dió (vagy mandula pl.)
  • 2 marék mazsola (másféle aszalt gyümi is lehet)




Elkészítése:

  1. Első lépésként a száraz hozzávalókat keverte össze, azután a nedveseket.
  2. Ehhez adtam apránként a lisztes keveréket.
  3. A muffintepsi mélyedéseit kibéleltem papírkapszlikkal, majd mindegyikbe egy kanál segítségével (a forma 2/3-áig) adagoltam a masszát.
  4. 200 °C-ra előmelegített sütőbe toltam, és nagyjából 20 percig sütöttem.


Forrás: A reformnasik blogról származik a receptet (szokásomhoz híven egy-két dolgot megváltoztattam rajta).

Megjegyzés: 15 db muffinom lett. Légmentesen záródó dobozban több napig is friss marad.


5 megjegyzés:

  1. Nagyon kis szépségesek. Be kell vallanom, hogy én még sütőtököt csak sütve ettem, sem sütibe, sem levesnek :)

    VálaszTörlés
  2. Bianka!Próbáld ki, sütibe is, levesnek is isteni!:)

    Ildy! Nagyon találó a megjegyzésed, lájkolom! :):)

    VálaszTörlés
  3. Én is kedvelem ezeket a reform dolgokat. Sokan azt gondolják, hogy a reform egy ételnél egyenlő azzal, hogy ehetetlen. Az ilyen szuper receptek és fotók abszolút rácáfolnak erre. Szóval én meg a sütidet lájkolom.:D
    Ildy, nagy beszólás volt!

    VálaszTörlés
  4. Ms. Poppy! Nagyon köszi! Lesznek még reformos dolgok, mert nagyon rákattantam mostanában a témára!:)

    VálaszTörlés