Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 15., péntek

Citromos-olajbogyós csirke



Mediterrán hangulatú vacsorára vágytunk egyik este, akkor készítettem el Martha Stewart elgondolása alapján ezt az ételt. A citrom kellemesen savanykás, az olajbogyó és a kakukkfű pedig különlegesen pikáns ízt kölcsönöz ennek a csirkének. Aki szereti a mediterrán ízvilágú ételeket, annak ajánlom! Szerintem a párolt rizs és a fehérbor - annyira nem értek a borokhoz, ha nem jól tudom, akkor nyugodtan javítsatok ki - nagyon jól passzolt hozzá!



Hozzávalók:


  • 8 csirkemell
  • 1 kis doboz natúr joghurt a csirke bepácolásához
  • 3 ek olívaolaj
  • 2 egész citrom, szeletekre vágva
  • 2 vöröshagyma szeletekre vágva
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 csésze magozott olajbogyó
  • szárított kakukkfű (ízlés szerint, nálam 1 tk.)
  • 0,5 tk rózsabors (ezt most kihagytam)
  • őrölt fekete bors
  • 0,5 dl száraz fehérbor (egyedi elgondolás)

Elkészítése:


A csirkemelleket előző este bepácoltam natúr joghurtba, egy éjszakán át a hűtőben puhultak. Másnap lemostam és szárazra töröltem a husikat, sóztam, borsoztam, kakukkfűvel ízesítettem. Egy tűzálló tálba fektettem őket,  rájuk dobáltam a citromot, hagymát, fokhagymát, a félbe vágott olajbogyót. Meglocsoltam őket olívaolajjal, fehérborral és mentek is szépen az előmelegített sütőbe nagyjából 50 percre. Natúr főtt rizst kínáltam hozzá.

    6 megjegyzés:

    1. Erre is csak azt tudom írni: nyami! :)

      VálaszTörlés
    2. Szeretem :-) Minden összetevőjét külön-külön, hát még így egyben!

      Fehérborért külön piros pont :-D

      VálaszTörlés
    3. Ha jól passzolt, akkor mindegy, hogy értesz-e hozzá vagy sem:) Mindenesetre csodásan néz ki!

      VálaszTörlés
    4. Lányok, mindenkinek köszönöm! :)

      Viki! Várj! Hozom az ellenőrző füzetemet, beírnád a piros pontom...lééégysziii???? :DDDD

      VálaszTörlés