Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 13., szerda

Pannenkoeken (holland almás palacsinta)


Úgy látszik kitört nálunk a "palacsintaláz": újabb palacsintát hoztam és ismét a legújabb S. Magazinból, ami mellesleg rendkívül finom! Fehérborral készült hajdinás gombaleveshez ettük második fogásként, de szerintem reggelire, vacsorára is kiváló...vagy csak úgy magában, amikor kedvünk szottyan valami édességre...

Hozzávalók:

  • 2 ek mazsola (Bianka és Ildy elhagyhatja :-D ) 
  • 3 cl rum
  • 2 egész tojás, felverve
  • 3 1/2 dkg teljes kiőrlésű liszt (nálam tönköly)
  • 3 1/2 dkg finomliszt
  • 1 ek cukor
  • csipet őrölt fahéj
  • csipet őrölt szerecsendió
  • 1 1/2 dl tej
  • 3 ek olvasztott, kihűlt vaj
  • 1 zöld alma meghámozva, lereszelve, kinyomkodva
  • 2 ek porcukor



Elkészítése:

  1. A sütőt előmelegítjük 200 °C-ra (gázsütőn 6-os fokozat).
  2. A mazsolát beáztatjuk annyi rumba, amennyi ellepi.
  3. A felvert tojásokhoz adjuk a kétféle lisztet, a cukrot, a fahéjat és a szerecsendiót, majd hozzáöntjük a tejet. Elektromos kézi keverővel csomómentesre keverjük.
  4. Hozzáadunk 1 evőkanál olvasztott vajat, majd beleforgatjuk a mazsolát és a kinyomkodott almát.
  5. Egy 23 cm átmérőjű, sütőben is használható serpenyőben felforrósítjuk a maradék vajat. Amikor habzik, beleöntjük a masszát, aztán mehet is a sütőbe.
  6. Kb. 15 percig sütjük, amíg megpirul és kissé megemelkedik. Ekkor kivesszük a sütőből, meghintjük 2 evőkanál porcukorral, aztán visszatesszük, és még néhány percig sütjük, hogy a tetején a cukor enyhén karamellizálódjon.
  7. Nagyon finom néhány csepp narancsvízzel meglocsolva. Nekem pppont nem volt itthon, így megszórtam még egy kis fahéjjal és házi sárgabarack lekvárt kínáltam mellé. Vaníliasodó vagy egy gombóc fagyi is simán lecsúszott volna mellé. No, majd legközelebb! :-D

Forrás: Stahl Magazin 2010. őszi száma

8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet és milyen guszta képek

    VálaszTörlés
  2. Ha-ha::)) El bizony!
    Te, ez marha jó recept. Milyen jó, hogy nem külön kell kisütni a palacsintákat, mert én olyan béna vagyok, hogy nem tudok hagyományos vékony, nagy palacsintát sütni:) De tényleg!
    Ez olyan sűrű puding állagú belül, vagy inkább közelít a piskótához?

    VálaszTörlés
  3. Tegnap vettem meg a S.magazint,most igazán jó recik vannak benne.Ezt is kinéztem.
    Nagyon szép és biztos finom.

    VálaszTörlés
  4. Milyen szép őszi fotókat készítettél! A recept nagyon jól hangzik. Van hasonló egyben sütős palacsinta receptem, azt finn palacsintának hívják. Fél kör előny, ha nem egyesével kell sütni őket.:)

    VálaszTörlés
  5. Csajszik, mindenkinek nagyon köszi!

    Ildy! Nem is tudom mire hasonlít, talán a felfújt lazaságára...nem is tudom! Próbáld ki, kíváncsi vagyok,hogy szerinted mire hasonlít! Az elkészítése sem igényel túlzott erőfeszítéseket! :)

    Belly! Én is sütök még a Magazinból, nem is olyan sokára, elég jó receptek vannak benne! Amúgy pedig szeretettel köszöntelek Nálam, remélem találsz kedvedre való recepteket?!! :)

    VálaszTörlés
  6. A hollandoknak van még egy nekünk talán kicsit furcsa, de egyébként borzalmasan finom palacsinta receptjük. Az egyik tradicionális palacsintájuk úgy készül, a palacsintasütőbe 2 szelet bacont terítenek le egymás mellé, és amikor a melegtől kicsit megkapódnak, ráöntik a sima palacsintatésztát. Érdemes egy kicsit nagyobb adag tésztát ráönteni, mint normál esetben, mert a nagyon vékony palacsinta a fordításnál elszakad a bacon súlyától. Mindkét oldalát megsütik, és amikor tányérra csúsztatják, leöntik egy stroop nevű öntettel, ami a cukorgyártás melléktermékeként keletkező nagyon édes, sűrű, sötét színű cukorszirup. Talán legjobban a karamellhez hasonlít. Aki vállalkozó kedvű, annak nagyon ajánlom! Én két éven keresztül nem voltam hajlandó megkóstolni, és azóta is bánom azt a két évet, amit elszalasztottam :)

    Btw, nagyon örülök, hogy megtaláltam az oldalt, szuperek a receptek!

    VálaszTörlés
  7. Dia! Sok szeretettel köszöntelek nálam. Gyere nyugodtan máskor is! A receptet pedig külön köszönöm, el is mentettem gyorsan az elkészítendők közé. Istenien hangzik! :-DD

    VálaszTörlés