Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 11., hétfő

Sajtos-olívás rolók


Nem is tudom már mikor - a nosalty oldalán - találtam rá Walter csábító, mediterrán ízvilágú receptjére. Be is mentettem gyorsan az elkészítendők hosszúúúú listájába, és szépen elfelejtkeztem róla...egészen vasárnapig. Hihetetlenül finom! Az olajbogyó, a finoman olvadó sajt,a  tészta és a tetején a fenyőmag tökéletesen harmonizálnak. Egy "baj" van vele: irtó gyorsan fogy! 
Legközelebb, amikor elkészítem, csavarintok rajta egyet: tekerek bele egy kis szelet prosciutto sonkát. Kíváncsi vagyok, milyen lesz!? Nekem frissen, langyosan - amikor még picit folyós volt a sajt - ízlett a legjobban. Finom vörösborral még jobban csúúúszik! :-D

Hozzávalók:

(3 személyre)

  • 1 csomag leveles tészta (előre kinyújtottat használtam)
  • 100 g szeletelt sajt (pl. edami, nálam most ementáli)
  • 20-25 szem fekete olajbogyó (eredetileg zöldet ír a recept)

a kenéshez, szóráshoz:
  • 1 tojás
  • kis marék fenyőmag (felaprítottam)
  • őrölt fekete bors



Elkészítése:

  1. A leveles tésztát szétterítettem, lefedtem a sajtszeletekkel.
  2. A lecsepegtetett olajbogyókat finomra vágtam és beterítettem vele a sajtokat.
  3. A tésztát felvágtam a sajtszeletek illeszkedésénél, egyesével feltekertem őket, majd szilikonlappal kibélelt sütőlapra helyeztem őket.
  4. Megkentem a tekercseket felvert tojással, megszórtam fenyőmaggal és őrölt borssal.
  5. 200 °C-ra előmelegített sütőben nagyjából 20 perc alatt aranybarnára sütöttem őket.

5 megjegyzés:

  1. Hű ez valami nagyon finom lehet

    VálaszTörlés
  2. Halál egyszerű, és őrületesen jóóóóóó!

    A veresbort is vállalom :-DD

    VálaszTörlés
  3. Jujj de jó lehet!:) Nagyon csinik.

    VálaszTörlés
  4. Ez nagggyon guszta! Ilyet kell csinálnom! :)

    VálaszTörlés
  5. Bianka, Viki, Ildy, Samy, köszi csajszik! :)))))

    Samy, ha kipróbáltad szívesen várom a visszajelzésedet, hogy ízlett-e?! :)))))

    VálaszTörlés