Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 6., szerda

Morzsás süti "karamellizált" almával és aszalt vörösáfonyával


Ma egy nagyon finom almás sütit hoztam Nektek, megspékelve egy kis aszalt vörös áfonyával. Nálunk igazán ízlett mindenkinek, aki megkóstolta. Nem is szaporítanám tovább a szót, csak még annyit szeretnék hozzáfűzni, ha esetleg valaki nem szereti, hogy ennyire vastag a piskóta, nyugodtan süsse egy közepes tepsiben. Én is így fogom legközelebb elkészíteni.

Hozzávalók:

A morzsához:
  • 15 dkg hideg vaj
  • 20 dkg liszt
  • 12 dkg cukor
  • csipet só
  • 1 tk fahéj

A tésztához:

  • 15 dkg puha vaj
  • 10 dkg cukor
  • 3 nagy tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 ek. citromlé
  • csipet só
  • 37,5 dkg liszt
  • 3 tk. sütőpor
  • 1 dl tej

A töltelékhez:

  •  4 közepes alma, meghámozva, kockákra vágva
  • 4 ek méz
  • 1 tk fahéj
  • aszalt vörös áfonya (25-30 db)



Elkészítése:

  1. A felkockázott almákat meglocsoltam mézzel, ízesítettem fahéjjal és puhára pároltam. Ezután hűlni hagytam.
  2. A morzsához a hozzávalókat tálba tettem és a kezemmel addig morzsoltam, amíg közepes morzsákat nem kaptam.
  3. A sütőt előmelegítettem 180°C-ra, a tortaformát pedig kivajaztam (26 cm).
  4. A vajat habosra kevertem a cukorral, majd egyenként hozzáadtam a tojásokat, aztán a citromhéjat és a sót.
  5. A lisztet elkevertem a sütőporral és a tejjel együtt - felváltva - a tojásos keverékhez adtam. (A tésztának nehéznek kell lennie, akkor jó, ha a habverőket megemelve lassan leszakad róluk.)
  6. Belesimítottam a tortaformába, elrendezgettem rajta az almakockákat, megszórtam aszalt áfonyával ezt követően ráöntöttem a mézes-almás levet, ami felgyülemlett az alma megpárolásakor.
  7. Rámorzsoltam a morzsatésztát, legvégül pedig megsütöttem. Nagyjából 50 perc kellett neki. Tűpróbával ellenőrizzük!!!

Forrás: Kicsivu morzsás-meggyes sütije (A tészta ugyanaz, az almás-áfonyás tölteléket én gondoltam ki hozzá.)

    2 megjegyzés: