Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 14., csütörtök

Hajdinás gombaleves fehérborral



A Kifőztünk magazin legújabb számában találtam erre a finom levesre. Szokásomhoz híven egy kicsit tovább gondoltam. Tettem bele egy kis fehérbort, zöldborsót és egy leheletnyi csípős paprikát, hogy  egy kicsit pikánsabb legyen. Isteni vacsora kerekedett belőle!


Hozzávalók:

  • 50 dkg csiperkegomba
  • 2 nagyobb sárgarépa
  • 1 zöldség zöldje
  • 1 vöröshagyma
  • 2 ek olívaolaj
  • 1 kávéskanál pirospaprika + 1 csipet erős paprika
  • 1/4 kávéskanál őrölt fekete bors
  • 1 tk só
  • 2 marék hajdina
  • 2 nagy marék zöldborsó
  • 0,5 dl fehérbor
  • 2 szál petrezselyemzöld
  • zöldség alaplé (kb. 1,5 l)


Elkészítése:

  1. A vöröshagymát apróra vágtam, megfuttattam az olajon.
  2. Beletettem a megtisztított, felszeletelt sárgarépát, zöldség zöldjét, gombát, majd rövid ideig dinszteltem.
  3. Belehintettem a pirospaprikát, és felöntöttem az alaplével és a borral.
  4. Hozzáadtam fűszereket.
  5. A hajdinát és a cukorborsót megmostam, és a levesben puhára főztem.
  6. Legvégén - kb. 25 perc elteltével - beleszórtam az apróra vágott petrezselymet.

Forrás: Kifőztünk Magazin 2010. októberi száma. Érdemes letölteni, szuper recepteket találhattok benne!

    7 megjegyzés:

    1. Ismét nagyon hangulatosak a képek.:) Egy bögrét szívesen a kezem közé kapnék, és csak kortyolnám. Tetszik a továbbgondolás, izgalmasabb lett tőle az egész.

      VálaszTörlés
    2. Ja, és én egy kis erdei gombát csempésznék még bele.:P

      VálaszTörlés
    3. Jaj ez nagyon finom lehet a képek is nagyon kedvesek. És én is minden levest a pohárból szeretek enni. Miért? Mert nincs jobb a kanapén felhúzott térdekkel Tv előtt levesezni :)))

      VálaszTörlés
    4. Ms. Poppy! Köszi az ötletet, legközelebb kerül bele egy kis erdei gomba is! :)

      Bianka! Én is imádok bögréből levesezni, azért is így fotóztam, hogy utána még melegében elszürcsölhessük! :):) Próbáld ki bátran, tényleg finom lett! :)

      VálaszTörlés
    5. Húúú ez isteni lehet! Nagyon tetszik, hogy van benne hajdina, mindenképp megfőzöm.

      VálaszTörlés
    6. Chriesi! Írj, ha elkészítetted, kíváncsi vagyok, hogy ízlett-e?! :)

      VálaszTörlés
    7. Megfőztem ma ebédre. Annyit változtattam rajta csak, hogy zellert is főztem bele meg kakukkfűvel ízesítettem. Egyébként még a blogomra is felkerült. És ami a legfontosabb nagyon finom lett! :)

      VálaszTörlés