Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 11., hétfő

Túrós kenyér + DÍJAK



Hozzávalók:

  • 60 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
  • 25 dkg zsírszegény túró
  • 1 tk. só
  • 3 dl langyos víz
  • 2,5dkg friss élesztő
  • 1 tk. méz (nem szerepelt a receptben)




    Elkészítése:

    1. A langyos vízben elkevertem a mézet, az élesztőt és néhány kanál lisztet. 10-15 percre félretettem, hogy felfusson.
    2. A többi lisztet összemorzsoltam a sóval és a túróval (fontos, hogy szobahőmérsékletű hozzávalókkal dolgozzunk!).
    3. A robotgépem dagasztóspiráljai segítségével az összes hozzávalóból ruganyos tésztát dagasztottam (kb. 20 perc).
    4. Liszttel behintetett kelesztőtálba tettem, és 2 órán keresztül a duplájára kelesztettem.
    5. Amikor megkelt a tészta, jól kipüföltem belőle a levegőt, két részre osztottam, és a szokásos módon formáztam, a tetejét pedig egy éles késsel bevagdostam!
    6. Sütőzacskóba és egy tepsibe tettem, ismét a duplájára kelesztettem.
    7. 200 %C-ra előmelegítettem a sütőt, a zacskóba és a kenyérre vizet permeteztem és kb. 40 perc alatt megsütöttem a kenyereket.
    8. Rácsra téve kihűtöttem őket, majd szeletekre vágva kínáltam.
     Forrás: Nők Lapja Konyhája 2010. szeptember


      Díjak:

      Az elmúlt hetekben Ildytől, Ottistól és Biankától is kaptam 1-1 díjat. Sajna csak most jutott időm arra, hogy egy postban megköszönjem Nekik és továbbadjam az általam kiválasztott blogtársaknak.

      Ildytől kaptam:


      tovább adnám sok szeretettel:

      1. Samynek
      2. Tücsök Bogárnak
      3. Vikinek
      4. Családi Tűzhelynek
      5. Ildynek

      Ottistól kaptam:

      tovább adnám sok szeretettel:

      1. Gizinek
      2. Krisztinának
      3. Narancslekvárnak
      4. Strawberry-nek
      5. Napmátkának
      6. Renátának
      7. Ildynek
       A hét dolgot már korábban elárultam magamról, ide kattintva olvashatjátok el!

      Biankától kaptam:



      tovább adnám sok szeretettel:

      1. Ottisnak
      2. Ms. Poppynak
      3. Torkos Kuckónak
      4. Szemirámisz függőkertje blog írójának
      5. a Reformnasik blog írójának

      16 megjegyzés:

      1. Szia Mézigörl !
        Nagyon szépen köszönöm , hogy rám gondoltál !
        Igyekszem jó helyekre eljuttatni a díjat :) !
        Egyébként ma nagyon egyformán járhatott az agyunk :) , nálunk is sült egy adag túrós péksütemény :) ! És mindig eszembe jutsz amikor mézet teszek az ételeinkbe :))) !

        VálaszTörlés
      2. Köszönöm szépen, nagyon kedves Tőled! :-)

        VálaszTörlés
      3. Köszönöm :-)

        Ez a túrós kenyér igen-igen jól sikerült!!!

        VálaszTörlés
      4. Köszi szépen, Mézigörl, nagyon aranyos vagy, hogy megint gondoltál rám!:)
        És túrós!! Szuper, ezt is kipróbálom.

        VálaszTörlés
      5. Nagyon köszönöm a díjat, és hogy rám is gondoltál.:)

        Csodaszép lett a kenyered, nagyon guszta a tálalás.

        VálaszTörlés
      6. Mézigörl, köszönöm a díjat! :))

        VálaszTörlés
      7. Jajnemár hogy a könyvesemnek is adsz!!::)) Kösziköszi, de drága vagy!!

        VálaszTörlés
      8. Csodás a kenyér! Gratulálok a díjakhoz!

        VálaszTörlés
      9. Nagyon örülök, hogy benéztem. Egyrészt a díj miatt, amit nagyon köszönök, másrészt meg a fenti csodás túrós kenyér miatt. Fantasztikusan szépeket alkotsz.:)

        VálaszTörlés
      10. Köszönöm a díjat, nagyon kedves, hogy rám gondoltál:)
        A kenyered pedig csodaszép!

        VálaszTörlés
      11. Nagyon jól néz ki ez a kenyér! Szerintem még sosem sütöttem túróval kenyeret, ideje lenne kipróbálnom. :O

        Gratulálok a díjakhoz! :)

        VálaszTörlés
      12. Nagyon szépen köszönöm én is, bocsánat hogy ilyen késve jrok,zsúfolt ez hetem nagyon :-(.

        VálaszTörlés
      13. Csajszik! Mindegyikőtöknek nagyon szívesen adtam a díjat, nagyon sokat tanultam tőletek és még most is folyamatosan.... Csodaszépeket alkottok mindig! :)))

        A túrós kenyeret próbáljátok ki nyugodtan, finom nagyon, de nemsokára mutatok egy másik variációt is belőle!

        VálaszTörlés
      14. szia Mézigörl!
        Nagyon köszi, hogy gondoltál rám!

        VálaszTörlés