Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 13., szerda

Csokoládés céklasütemény


Engem is utolért a "céklássütiláz". Azt ne kérdezzétek, hogy eddig miért nem kerítettem sort a kipróbálására...magam sem tudom. :-D A cékla ízét egyáltalán nem érezni, viszont rendkívül puhává varázsolta a süteményt. Na és a benne lévő, olvadó csokidarabkák...leírhatatlan! Secc-perc alatt elfogyott az egész. Legközelebb duplázom az adagot!
A receptet amúgy a Kifőztünk magazin legújabb számából lestem el (a linkre kattintva letölthető), pár dolgot persze megváltoztattam az elkészítés menetében, de a legfőbb változtatásom  az volt, hogy cukor helyett mézet használtam.

Hozzávalók:

  • 2 kisebb főtt cékla
  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 25 dkg méz
  • 1 púpos tk sütőpor
  • 3 tojás
  • 2 tk vanília kivonat
  • 2 dl olaj
  • 10 dkg étcsokoládé, robotgéppel nagyon apróra felaprítva
  • csipet só



Elkészítése:

  1. A sütőt előmelegítettem 190°C-ra.
  2. Először a csokoládét, majd a céklát késes konyhai robotgépben felaprítottam.
  3. A lisztet, a kakaót, a nagyon apró csokoládét, a sót és a sütőport egy nagyobb keverőtálban összekevertem.
  4. Egy másik edényben felvertem a tojásokat, majd hozzáadtam a mézet és az olajat is. Ismét összekevertem.
  5. Legvégül a tojásos masszához kevertem a lisztes keveréket, és az egészet egy kivajazott kisebb tepsibe öntöttem. 
  6. Nagyjából fél óra alatt sült meg. Tűpróbával ellenőriztem.
  7. Kihűtöttem, szeleteltem, díszítésként leheletnyi porcukrot szórtam rá.
  8. Így is borzasztóan finom, hát még vaníliafagyi vagy valamilyen krém kíséretében!!!

17 megjegyzés:

  1. Nem épp diétás, és sajnos, ilyen mézárak mellett nem is olcsó.:( Viszont kép alapján megérné elkészíteni.:P
    Gyönyörű színt ad neki a cékla. Nagyon formásak lettek. Ízében érezni a céklát, vagy inkább csak puhaságot ad a tésztának?

    VálaszTörlés
  2. Csuda jól néz ki!:)
    Én is annyit olvastam már a céklás sütiről, de még nem próbáltam. Milyen mézet tettél bele?

    VálaszTörlés
  3. Ildy! Akácmézet tettem bele, mert a virágmézeknek érezni az ízét a sütiben. Mindig akácot használok, ha esetleg virágmézet ír a recept, akkor azt zárójelben jelzem! Készítsd el bátran, ez nem is olyan nagy adag, hamar elfogy, és szerintem isteni! :)

    VálaszTörlés
  4. Ms. Poppy! Hát igen, nem éppen diétás a sütim, de sütievéskor igyekszem nem erre gondolni, egyszer élünk alapon. A mézárakhoz egy titkot elárulok, hátha segíthetek vele. Termelőnél, háztól kell a mézet vásárolni, ott fele annyiba sem kerül, mint a bevásárlóközpontban, és még mindig olcsóbb, mint a piacon. Olvastam a blogodon, hogy szoktál Keszthelyen járni, én itt lakom a "szomszédban". Ha erre jársz, akár Keszthelyen, akár a környékben nagyon jó áron lehet termelőktől igazimézet vásárolni. Érdemes egyszerre nagyobb tételben beruházni. Akár még tudok címet is adni ezzel kapcsolatban, ha érdekel! Remélem segíthettem valamelyest méz ügyben. Persze lehet helyette cukrot is használni, ezt írja az eredeti recept is, de én mindig a mézet részesítem előnyben. :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm.:) Amikor csak tehetem, mindig termelőtől, illetve piacon veszek én is mézet, de sajnos, idén ott is megugrottak az árak.
    Ha tehetném, én is csak mézet használnék, az azért jóval természetesebb és finomabb, mint a cukor. Keszthelyen nyáron szoktunk inkább mászkálni, de azért az elérhetőséget szívesen veszem, ha megadod. Ki tudja, mikor lesz rá mégiscsak szükség.:)

    VálaszTörlés
  6. Ms. Poppy! Igen, sajna megugrottak az árak, köszönhetően a rossz időjárásnak, gyenge lett az idei termés :(. Én Balatonberényben lakom, itt is tudok - rajtunk kívül - termelőket, akiknél jó áron lehet kapni, de akár Keszthelyen is tudok többet mondani. Ahol neked kényelmesebb, megfelelőbb! Ha erre jársz valamikor, írj egy emilt, és megbeszéljük,ha érdekel, hogy a termelőket milyen címen tudod felkeresni. De nekem úgy is jó, és ha most volna a címekre szükséged, akkor megírom szívesen privátban valamikor?! :D

    VálaszTörlés
  7. Céklás süti tavaly volt nálunk utoljára, kicsit másként készítettem, tojás nélkül, de csoki az például volt benne :)

    VálaszTörlés
  8. Izgalmas kombináció, még nem kóstoltam céklás sütit.

    VálaszTörlés
  9. Istenien néz ki, be tudnék dobni egy jó pár darabot, ha nem egy egész tállal:-)))))))))))

    VálaszTörlés
  10. Észben tartom és köszönöm a segítséged, előre is.:) Inkább majd jelzem, ha aktuális a dolog.
    Berényben szép kis strand van, nyáron voltunk ott. A látottak alapján kedves hely lehet.

    VálaszTörlés
  11. Nem szeretem a céklát, de ezzel kíváncsivá tettél!

    VálaszTörlés
  12. Latsia, köszönöm a receptet! Ami, Dia, nektek pedig a kedves kommentet! :-D

    VálaszTörlés
  13. Nagyon-nagyon guszta. Most szívesen megkóstolnám.:)

    VálaszTörlés