Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 27., szerda

Túrós csomó






A múltkori túrós kenyér után szerettem volna megint túrós péksüteményt készíteni. Mértékadó szempont volt, hogy 1-2 napig is friss, szaftos maradjon a belseje. Ennek a csomónak a receptjét Limarától lestem el, igaz, nem lettek annyira szépek, mint az övéi, de én nagyon büszke vagyok rájuk. Néhányat szendvicsnek készítettem el, néhányat étvágysalátával megkenve ettünk, 1-2 pedig még a tesómnak is csomagoltam Győrbe. Igazán klassz recept!


Hozzávalók:

  • 40 dkg BL 80 liszt
  • 10 dkg Graham liszt
  • 2 tk só
  • 25 dkg túró
  • 1 tojás sárgája
  • 2 dkg élesztő
  • kb. 2,5 dl tej
  • 1 tk méz (nincs a receptben)




Elkészítése:

1. A hozzávalókat kenyérsütőgép segítségével nagyjából 25 perc alatt megdagasztattam. Limara útmutatása alapján figyeltem a tészta állagát. Nekem kicsit szárazabb volt a túróm, így hozzáadtam még 3 ek tejet.

2. Kelesztőtálba tettem, duplájára kelesztettem.



3. Lisztezett deszkán átgyúrtam, 9 egyenlő részre osztottam, sodortam és mindegyikre csomót kötöttem. (Itt találhattok fázisképeket!)

4. Szilikonos sütőlapra helyeztem őket, majd hagytam, hogy ismét a duplájukra keljenek.

5. A tojásfehérjét felvertem, megkentem vele a csomókat és megszórtam őket szezámmaggal. Közben 200 °C-ra előmelegítettem a sütőt.

6. 20-25 perc alatt pirosra sütöttem a péksüteményeket, majd hagytam őket kihűlni.

8 megjegyzés: