Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 2., szombat

Ricottás-őszibarackos kehely



Ennek a kehelynek a receptje egy félresikerült konyhai "hadműveletem" egyik eredménye. Végül is - a hirtelen rögtönzésemnek hála - egy nagyon kellemes ízvilágú desszertet sikerült megalkotnom. Gondoltam - vendégekre várva - elkészítem Dr. Oetker Tigris szelet nevezetű süteményét, de a tésztával történt egy kis baleset, így hirtelen ki kellett találnom, hogy mit is kezdjek a szerencsétlen helyzettel. Sütöttem jól bevált kakaós és sima piskótát, főztem egy mézes-citromos szirupot, és ezeket rétegeztem a krémmel. Meg kell mondani, hogy a végeredmény mindenkinek nagyon ízlett. Tehát, bátran készítse el mindenki! Még annyit fűznék hozzá, hogy elég nagy tálkákat választottam: elég egy személynek (bőőőőven) ennek az adagnak a fele is, mert nagyon laktató édességről van szó! :) 

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 4 tojásból sima piskóta
  • 4 tojásból kakaós piskóta
    Krémhez:
    • 480 g őszibarack konzerv
    • 100 g fehér csokoládé
    • 2 tasak zselatin fix
    • 250 g ricotta
    • 1 citrom leve
    • 30 g porcukor
    • 1 vanillincukor
    • 4 dl habtejszín
    • 2 cs habfixáló
      Sziruphoz:
      • 4 dl víz
      • 1 citrom reszelt héja és leve
      • édesítésre ízlés szerint méz
      • ízlés szerint rum/ rumaroma
      • 2 marék mazsola


        Elkészítése:
        • A szokásos módon 4 tojásból 1 db sima és 1 db kakaós piskótát sütünk. (Kb. 20 x 25 cm-es tepsiben.)
        • Amíg sülnek a piskóták elkészítjük a szirupot. Ehhez egy lábosban a felsorolt hozzávalókat feltesszük a gázra, és jól összeforraljuk. (Egy picit be fog sűrűsödni.) Félrehúzzuk, beleszórjuk a mazsolát, és amíg elkészítjük a krémet hagyjuk megpuhulni.
        • A barackokat kockákra vágjuk, a csokoládét kisebb darabokra tördeljük. A habtejszínt a porcukorral, a vaníliás cukorral és a habfixálóval kemény habbá verjük, majd hozzákeverjük a ricottát és a citrom levét. Ezután belekeverjük a zselatint és a fehércsokit, pár percre félretesszük.
        • Az egyik piskótalapot tálcára fektetjük, bőségesen átitatjuk a sziruppal, majd ráfektetjük a másik lapot is, és az eljárást megismételjük.
        • Desszertes tálkákat készítünk elő. 
        • Egy kanál segítségével a piskótából galuskákat szaggatunk, a desszertes tál aljára rétegezzük.
        • 1 réteg piskóta után 1 réteg krém következik, majd ismét 1 réteg piskóta és 1 réteg krém.
        • Fontos, hogy a legvégén krém legyen!!! Díszítésként szeletel mandulát szórunk rá. 
        • 1 éjszakára hűtőbe tesszük, hogy az ízek rendesen összeérjenek.

        Jó étvágyat!

        Forrás: A krém receptje Dr. Oetker Tigris szeleténél található, a többit én rögtönöztem.

        3 megjegyzés:

        1. Azanyjadejó (mazsola nélkül:)! Ügyes mentés, bármi is volt a gond!

          VálaszTörlés
        2. Ildy! Köszi! :) A gond az volt, hogy elbénáztam a piskóta szétvágását, és darabokra tört... :(

          VálaszTörlés
        3. Hű ez isteni lehet, detto mazsola nélkül :)))

          VálaszTörlés