Egyéb érdekességek...rólam

2010. október 25., hétfő

Túrós rácsos sütemény


A édesapám anyukája imád sütni-főzni, és csak zárójelben jegyzem meg, hogy remekül tud, noha sem cukrász, sem szakács végzettséggel nem rendelkezik. A fortélyokat az édesanyjától és a nagyanyjától ltanulta, ahogy az sok-sok évvel ezelőtt szokás volt. A mai sütemény receptjét - amit, most már egyedül készítettem el, és a családom egyik legfőbb kedvence - tőle lestem el nemrégiben. Biztos, hogy sokan ismeritek, máshogyan készítitek, de gondoltam, megmutatom, hogy mi hogyan is szeretjük. Aki pedig még esetleg még nem kóstolta feltétlenül próbálja ki, mert rettentően finom!!! :-DD

Hozzávalók:


a tésztához és a rácshoz:
  • 40 dkg liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 1 csipet só
  • 15 dkg cukor
  • 200 g margarin (vaj; 15 dkg zsírral készíti a nagyim)
  • 4 tojás sárgája
  • kb. 2 ek. tejföl

a töltelékhez:

  • 5 tojás fehérje
  • 1 tojás sárgája
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 marék mazsola
  • 15 dkg cukor (én mézet használtam)
  • házi baracklekvár (egy kisebb üveg fele) 
  • 50 dkg túró




    Elkészítése:

    1. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk.

    2. 2/3 rész - 1/3 rész arányban elosztjuk.

    3. A nagyobbik darabot közepesen vékonyra kinyújtjuk (4-5 mm).

    4. Sütőpapírral vagy szilikonnal bélelt tepsibe fektetjük, közben 180 °C-ra előmelegítjük a sütőt.

    5. A kinyújtott tésztát megkenjük lekvárral.

    6. A túrót egy villa segítségével áttörjük, hozzáadjuk az cukrot (mézet), a reszelt citromhéjat, majd jól kikeverjük.

    7. A fehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verjük, ezután a túróhoz keverjük és a baracklekváros lap tetejére simítjuk.

    8. A maradék masszából rácsot készítünk a sütemény tetejére.

    9. Kb. 40-45 percig sütjük. Akkor van kész, ha már nem folyós a túrókrém és a rácsok teteje is megpirul.

    11 megjegyzés:

    1. Rácsos süti! :)) De régen nem ettem ilyet. Anno mindig lekváros-diósan készült, nagyon szerettem, de ezt a túrósat is megkóstolnám. :))

      VálaszTörlés
    2. Mennyi túró kell?
      A krém hozzávalóiból kimaradt. Bocsi de nem kötekedni akarok!
      Gratulálok a blogodhoz, nagyon szeretem a sok másikkal együtt olvasgatni és ötleteket meríteni recepteket felhasználni mindennapjaim sütéséhez, főzéséhez.
      Üdv. nagyi!

      VálaszTörlés
    3. Nagyi! Én kérek elnézést, hogy ennyire figyelmetlen voltam...most írtam nemrég a bejegyzést, és nekem még eléggé reggel van! :) Pótoltam a hiányosságot, nagyon köszönöm az észrevételt, és ugyan...ez nem kötekedés! Nagyon örülök, hogy olvasod a blogomat, várlak máskor is sok szeretettel!!! :))

      VálaszTörlés
    4. Egycsipet! Próbáld ki hamar, rettentően finom. Van még egy hasonló nagyis receptem mézes tésztával,dióval... hamarosan elkészítem és megmutatom nektek azt is! :)))

      VálaszTörlés
    5. Eszméletlen gyönyörű és finom

      VálaszTörlés
    6. Azta-paszta-(a harmadikat nem írom ide:)! Isteni!
      Ugye, aki éjjel nem alszik, másnap/aznap nem tud helyesen blogolni!:)

      VálaszTörlés
    7. Bianka, Dia! :)))

      Ildy! Hát igeeeen....bevallom még éjjel 2-kor is fent voltam...;))) ... reggel 2 kávéval indítottam, de még így is néha félrebeszélek és félreblogolok! Szerencsére ti azért figyeltek helyettem is. :))))))))))))))

      VálaszTörlés
    8. Kénytelenek vagyunk, mivel a blog tulajdonosa tesz az egészre, csak úgy ide hányja a receptet, mi meg bogozzuk ki, mit is akart írni:)))

      VálaszTörlés
    9. Azért ne tessék annyira leszidni, ígérem, hogy többé ilyen nem fordul elő! :))) De azért fekete pontot nem kapok?!!! :)))Amúgy, kedves kartársnő...készülök egy icipici meglepivel neked vmelyik nap...de még titok! :)))))))))))

      VálaszTörlés
    10. ::)) A fekete ponton még gondolkozom, attól függően, mi lesz a meglepi:::)))

      VálaszTörlés